NS vraagt heel Nederland: 'Wat houdt je tegen?'

31aug 201700:07
  • Bureaus
  • 26832 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ReclameStorytellingMarketingCampagnes

nieuws Nieuwe mensen ontmoeten, oude vrienden bezoeken, inspiratie op doen of iemand verrasen. Waar je ook zin in hebt, stel het niet langer uit. Dat is de boodschap van de nieuwe NS-campagne, ontwikkeld door reclamebureau N=5. Het spoorwegbedrijf stelt daarin aan heel Nederland de vraag: 'Wat houdt je tegen?'

'Leuk hè, de opaatjes die samen op pad gaan om te lunchen in hun favoriete restaurant in Parijs?' zegt Jantine van Dijk, manager social media van N=5. 'Ze zijn de sterren uit onze nieuwe commercial voor NS. We willen immers allemaal graag vaker verrast worden, hebben soms moeite met de regelmaat van ons leven en behoefte aan iets dat de sleur van alledag doorbreekt. Alleen weten we niet zo goed wat. Het avontuur zelf opzoeken vinden we moeilijk. Of we stellen het uit: morgen kan ook nog. Waarom wachten? Met de trein ben je vrij om te gaan en staan waar je wilt.' 

Maar liefst 90% van de Nederlanders vindt het belangrijk om zo nu en dan de dagelijkse sleur te doorbreken. Dit blijkt uit onderzoek wat NS speciaal heeft laten uitvoeren onder 1000 Nederlanders van 15 tot 70 jaar door Motivaction. Ook zou 71% best wat vaker verrast willen worden. NS vraagt in haar nieuwste campagne dan ook aan heel Nederland: ‘Wat houdt je tegen?’

Interesse in stedentrips

Ruim driekwart van Nederland ontvangt graag tips over dagjes uit of stedentrips (76%). Daarom zal NS de komende maanden campagne voeren vol inspiratie en aanbiedingen voor bijvoorbeeld een dagje uit.

De campagne van N=5 is onderdeel van het succesvolle ‘Waar ga jij naartoe vandaag?'-concept. Sinds de lancering in 2014 is het in staat gebleken om aanzienlijk meer merksympathie te kweken onder reizigers. Ook steeg de merkkracht, gemeten door de merkpeiler BrandAsset Valuator, met meer dan 15% sinds de campagne loopt.




comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners