Provincie Zeeland oogst hoon met campagne brugspringers

25aug 201712:01
  • Bureaus
  • 26511 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • PromotieSocial mediaCampagnesVideo

nieuws Brugspringers zijn elke zomer weer een gevaar. Provincie Zeeland koos voor een opmerkelijke animatie-video om dit probleem te benoemen, maar krijgt kritiek dat de campagne te ludiek zou zijn.

De provincie wil jongeren erop wijzen dat ze zwaar gewond kunnen raken, maar volgens een rondvraag van de NOS moeten jongeren vooral hard lachen om de campagne. Ook op social media klinkt veel hoon.

In de video breekt een geanimeerde jongen zijn benen bij een brugsprong, begeleid door een kinderlijk liedje. Het waarschuwingsfilmpje lijkt geënt op de succesvolle Australische campagne 'Dumb Ways to Die'.

Ondanks alle hoon klinken er ook complimenten: de campagne is er namelijk in geslaagd om enorm veel discussie los te maken. Bovendien kun je de betrokken marketeers niet betichten van lef om het eens helemaal anders te doen. 




comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners