Provincie Zeeland oogst hoon met campagne brugspringers
- Bureaus
- 25 aug 2017 @ 12:01
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - PromotieSocial mediaCampagnesVideo
- 25 aug 2017 @ 12:01
- Redactie Bureaus
Brugspringers zijn elke zomer weer een gevaar. Provincie Zeeland koos voor een opmerkelijke animatie-video om dit probleem te benoemen, maar krijgt kritiek dat de campagne te ludiek zou zijn.
De provincie wil jongeren erop wijzen dat ze zwaar gewond kunnen raken, maar volgens een rondvraag van de NOS moeten jongeren vooral hard lachen om de campagne. Ook op social media klinkt veel hoon.
In de video breekt een geanimeerde jongen zijn benen bij een brugsprong, begeleid door een kinderlijk liedje. Het waarschuwingsfilmpje lijkt geënt op de succesvolle Australische campagne 'Dumb Ways to Die'.
Ondanks alle hoon klinken er ook complimenten: de campagne is er namelijk in geslaagd om enorm veel discussie los te maken. Bovendien kun je de betrokken marketeers niet betichten van lef om het eens helemaal anders te doen.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 13,... 29-03-2024
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing