Tiina Salzberg executive strategy director bij 180 Kingsday

  • Bureaus
  • 23 aug 2017 11:40
  • 7856 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • StrategiePersonaliaReclame

Geboren in Finland en opgegroeid in de Verenigde Staten, was ze hiervoor werkzaam als Global Media Director bij Jacobs Douwe Egberts en verantwoordelijk voor de mediastrategie van grote merken zoals Jacobs, L’Or en Tassimo. Daarvoor sleutelde ze vier jaar lang bij Mondelez International in Zurich aan merken als Milka, Cadbury, Toblerone, Jacobs en Carte Noire. Ze begon haar carrière in New York bij Euro RSCG en Saatchi & Saatchi.  

Als executive strategy director bij 180 Kingsday wordt ze verantwoordelijk voor alle strategische output van het bureau op het gebied van data-analyse, communicatieplanning, content-innovatie en brand planning en zal ze verder vorm geven aan de consultancytak van het bureau, 180 Thinking.

Menselijke merken

Tiina Salzberg: '180 Kingsday kijkt niet naar de wereld zoals hij is, maar zoals hij zou kunnen zijn. Een simpel maar krachtig principe, waarbij ik met mijn team een brug kan slaan tussen wetenschap en creatie. Want zo maken we merken beroemder, menselijker en een meer naadloos deel van ieders leven.'

Sander Volten, CEO van 180 Kingsday: 'Tiina houdt van dit vak en kent het van binnen en van buiten. Ze heeft jarenlange ervaring aan bureau- en klantzijde, en met elk aspect van moderne merkstrategie. Tiina weet als geen ander dat vooruitzichten soms belangrijker zijn dan inzichten.'

180 Kingsday is een prijswinnend internationaal creatief bureau aan de Amsterdamse grachten en werkt voor onder meer Qatar Airways, BMW, Hartstichting, DHL, Bloemenbureau Holland, Heineken, Vereniging Eigen Huis, Playstation, Exact, Pepsi, Mini, Smint en Rabobank. 


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken