[exclusief] ADNIGHT presenteert programmatips
- Bureaus
- 18 sep 2017 @ 10:05
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Evenement
- 18 sep 2017 @ 10:05
- Lucas Boon
Na een flinke dip bruist de Amsterdamse creatieve industrie weer van de energie. Bestaande bureaus vernieuwen en nieuwe specialistische bureaus schieten als paddenstoelen uit de grond. Hoe houd je als moderne marketeer bij welke partijen de beste services en oplossingen bieden? Een markt die zo snel verandert en innoveert is niet bij te houden. Op vrijdag 6 oktober vindt daarom de tweede editie van ADNIGHT plaats. Maar wat zijn nu de leukste routes om te bewandelen? De organisatie presenteert de Innovatieroute en de Schinkelroute.
Vijftig creatieve bureaus die hun deuren voor één avond openen en seminars, talks en activiteiten organiseren om zichzelf te presenteren aan marketeers, vakgenoten en jong talent. Onder de deelnemers vinden bezoekers een breed spectrum aan bureaus: van full-service tot boutique agencies en van digitale innovatiepartijen tot productie, design en experimentele videopartijen. Een volledig overzicht van deelnemende bureaus en programma's is te vinden op adnight.nl.
Uit een lijst van vijftig bureaus is het moeilijk kiezen. Daarom vast een klein voorproefje van wat er tijdens de avond te beleven valt. Twee routes, samengesteld door Claire Daemen en Denise Willigers, medeoprichters van ADNIGHT.
Innovatieroute
Denise: ‘Start bij VIRTUE, het creatieve bureau van VICE aan de Reguliersdwarsstraat 90 tijdens de officiële opening vanaf 16 uur. Hier wordt op een hele andere manier content ontwikkeld voor jongeren. Verfrissend om die ideeën te bekijken en de makers te spreken! Vervolgens kun je direct door naar Grrr aan de Sint Antoniesbreestraat 16. Grrr koppelt op een hele boeiende manier design en technologie. Niet alleen het werk is spannend, je kunt er ook deelnemen aan een kalligrafie en script letter cursus door High on Type. Mooie combinatie tussen oude en nieuwe ambacht!
Van Grrr is het niet ver naar Code D'Azur aan de Geschutswerf 20, vlakbij brouwerij het IJ. Dit creatieve digitale bureau ontwikkelt alles van campagnes tot digitale services en diensten voor onder andere KLM, Tele2 en ABN AMRO. Thema van hun avond is ‘Am I an A.I.?’. Door middel van een aantal experimenten gaan zij proberen te bewijzen dat artificial intelligence en mensen niet meer zover van elkaar liggen. En proberen ze te bewijzen dat wij zelf wellicht niet meer dan een goed geprogrammeerde computer zijn. Met een lichte existentiële crisis kun je vervolgens door naar Chunk aan de Oostelijke Handelskade 527, waar een battle tussen mens en machine gaat plaatsvinden om uit te vinden wie er wint: data of menselijke creativiteit.
Na zoveel innovatie rest er alleen nog een drankje in De Marktkantine tijdens de officiële afterparty geprogrammeerd door WeTransfer!'
Schinkelroute
Claire: ‘Race iets te vroeg weg van je werk en haal je bandje op bij VIRTUE voor de officiële opening van ADNIGHT. Vervolgens even een flink stuk doorfietsen naar de Schinkel, maar dan ben je wel de rest van de avond onder de pannen!
Stop als eerste bij Kokoro’s Heartvertising Hotel op de Generaal Vetterstraat 77-E. Kokoro maakt reclame met hart en ziel en probeert het hart van mensen te verbinden met het hart van merken. Duik onder het genot van een drankje in hun werk voor onder andere Trouw, Simyo en Transavia. Vervolgens naar de overburen van Energize voor een Powerful Pechakucha, oftewel een snelle presentatie in 20 slides van 20 seconden door oprichter Klaas Weima.
Met frisse energie door naar Ogilvy aan de Pilotenstraat 41 waar je kennis over de reclamewereld op de proef wordt gesteld tijdens hun Adquiz, een pubquiz over reclame. Als je nog tijd over hebt kun je afsluiten bij DEPT aan de Generaal Vetterstraat 66. Die hebben niet alleen een fantastisch pand, maar ook een hele mooie vloer, perfect geschikt voor een heuse 80’s roller disco.'
Kaarten
Er zijn nog kaarten voor ADNIGHT beschikbaar voor zowel het bureauprogramma als passe-partouts voor het programma en de afterparty in samenwerking met WeTransfer. Voor info over kaarten en een volledig programma-overzicht: adnight.nl.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing