Jeroen van Hove en Steve Brown innoveren 180 Kingsday

21sep 201712:52
  • Bureaus
  • 13593 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ReclamePersonaliaInnovatieStrategie

nieuws 180 Kingsday gaat extra inzetten op data en innovatie. Om dit te bewerkstelligen heeft het reclamebureau twee experts op deze terreinen aangetrokken: Steve Brown stapt in als Content & Innovation Director, samen met de van TBWA\Helsinki afkomstige Data & Insights Strategist Jeroen van Hove.

Jeroen van Hove werkte de afgelopen twee decennia voor uiteenlopende bureaus, waaronder JWT en Mediacom. Gedurende zijn drie jaar als Chief Data Officer bij TBWA\Helsinki leidde hij een team van analisten en insight-managers die effectieve content maakten voor klanten als T-Mobile, Dell, Volkswagen, Nissan en Carlsberg.

Steve Brown werkte de afgelopen vijf jaar als Chief Content Officer en Creative Director, waarbij hij data inzette om creativiteit te voeden. Met een 'data-first' aanpak creëerde hij crossmediaal werk voor merken als Nissan and Neste.

'Analytical rigour'

Brown en Van Hove zullen in hun nieuwe rol verantwoordelijk zijn voor het aanzwengelen van de sterk gewenste 'analytical rigour' en het innovatieve denken dat nodig is om de strategische en creatieve output van 180 Kingsday te versterken. Dat gaan ze doen in nauwe samenwerking met Tiina Salzberg, de onlangs aangestelde Executive Strategy Director van het Amsterdamse bureau.

Sander Volten, CEO van 180 Kingsday: 'Steve and Jeroen join 180 Kingsday with a track record of transforming brands through highly creative and intuitive work. I can’t wait to see them craft campaigns that will not only make our clients famous, but will have the strategic rigour to drive tangible business results.'

Jeroen van Hove: 'It feels particularly special to be returning to my home country and joining 180 Kingsday. I feel a real affinity with the agency, its purpose and its limitless creativity. Steve and I are eager to start working with such an impressive roster of clients.'

Steve Brown: '180 Kingsday has an impeccable reputation in storytelling and iconic work. It’s an agency known for cultivating client relationships which last. I will bring an innovative approach to data, strategy and ultimately the creative work to reach new heights. Jeroen and I are known for looking beyond what is possible and crafting ideas which resonate with people. It’s the start of what is sure to be the most exciting phase of my career.'


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners