Dutch PR Awards voor Bijl PR, Progress en LVB Networks

19sep 201712:20
  • Bureaus
  • 13230 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • PromotieAwardCommunicatiePR

nieuws Microsoft en de Hartstichting zijn in de prijzen gevallen bij de Dutch PR Awards. In de categorie B2C won Progress Communications met hun case voor Microsoft, terwijl LVB Networks de Zilveren Pauw won in de B2B-categorie voor advocatenkantoor Kneppelhout & Korthals. Bijl PR ontving de Non-Profit Award voor hun levensreddende campagne voor de Hartstichting: 6-minutenzone. Het is de vijfde keer dat de Dutch PR Awards zijn uitgereikt.

VPRA-voorzitter Huib Bannier over de winnaars: 'De vijfde Dutch PR Awards zijn een mijlpaal. Wat we hebben gezien zijn cases die zich stuk voor stuk onderscheiden. Maar we doen als sector zoveel meer: van het begeleiden van bezuinigingen in de zorg tot terugroepacties van consumentenproducten. Dingen die je per definitie niet inzendt voor een Zilveren Pauw, maar werk dat wel met verve wordt gedaan. Ook daar zijn wij trots op.' 

De vakjury bestond dit jaar uit Bart de Vries (president van IPRA, associate senior adviseur HvdM en voorzitter van de Dutch PR Awards jury), Bartho Boer (directeur Communicatie NS), Marieke Quant (hoofd Marketing & Communicatie bij de NOS), Juergen Gangoly (partner en managing director van het Oostenrijkse PR-bureau The Skills Group en regionale president van Europa voor ICCO) en Erik Lenaers (Belgian Market Lead voor Weber Shandwick in Brussel).

Winnaars van Dutch PR Awards

Over de B2C-winnaar: Progress Communications won de award voor hun PR-campagne voor Microsoft. Slim zette Progress de Nederlandse boyband B-Brave in om jongeren bewust te maken van de risico’s en het belang van online veiligheid.

Kneppelhout & Korthals vroeg LVBNetworks om het advocatenkantoor te profileren als dienstverlener voor de grote ondernemingen én autoriteit op te bouwen in specifieke segmenten, waaronder IT en IE. Met succes, want naast nieuwe klanten voor Kneppelhout & Korthals kon LVBNetworks rekenen op de B2B-award bij de Dutch PR Awards.

In de categorie Non-profit won Bijl PR. Het Rotterdamse bureau maakte met hun werk voor de Hartstichting zichtbaar verschil en wist 170.000 burgerhulpverleners te binden aan de stichting. Zo werd de 6-minutenzone gecreëerd.

Projectgroep van VPRA 

De Dutch PR Awards 2017 zijn een initiatief van de VPRA en worden mede mogelijk gemaakt door Media Info Groep, LexisNexis, De Perslijst, Videonieuwsbericht en Photonic. 

De organisatie van de Dutch PR Awards is in handen van een projectgroep bestaande uit vertegenwoordigers van de VPRA, hierna te noemen Peter Pors – VPRA-bestuurslid en de event-commissie: Thijs Ros, Diane van Hesteren, Irene van As en Marjolein Tijdink.

De VPRA is de brancheorganisatie voor public relations en communicatieadviesbureaus. De VPRA behartigt de belangen van de leden en bevordert een professionele vakuitoefening, zowel qua inhoud als bedrijfsvoering. Hierbij vormt zij een platform voor ontmoeting en ontwikkeling van de aangesloten bureaus, hun directies en medewerkers.


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners