NZO kiest Volt als creatief bureau
- Bureaus
- 20 sep 2017 @ 11:55
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - FoodCommunicatiePitchesCampagnes
- 20 sep 2017 @ 11:55
- Redactie Bureaus
De Nederlandse Zuivel Organisatie heeft na een strategische pitch gekozen voor Volt. Het bureau wordt verantwoordelijk voor de strategie, uitvoering en orchestratie van de campagnes en branded content van NZO.
Volt is al direct aan de slag gegaan met de ontwikkeling van een ‘communicatiebasis’ voor een van de speerprojecten van de NZO: de Duurzame Zuivelketen. Daarvoor is ook een communicatie- en contentstrategie voor de komende paar jaar ontwikkeld en meteen ook het eerste creatieve werk.
Vandaag gaat het eerste project live: de 6 delige webserie: ‘Een Nieuwe Kijk Op…’. Daarin trekt BNNVARA presentator Jamie Trenité de stad uit om zich te laten inspireren door spannende innovaties in de zuivelsector en praat hij met boeren, wetenschappers en zelfs een koefluisteraar. Alle zes de afleveringen verschijnen vanaf vandaag om de twee weken op de eigen Facebook-pagina, op YouTube en op de websites van onder meer Trouw en de Volkskrant.
Meer zichtbaarheid voor duurzaamheid
‘Als vertegenwoordiger van de 13 zuivelondernemingen die lid zijn van de NZO en die gezamenlijk 98% van de Nederlandse melk verwerken, vinden we het belangrijk om een zichtbare, leidende en verbindende rol spelen in het maatschappelijk debat’, aldus René van Buitenen, woordvoerder NZO. ‘Daarbij speelt beeldvorming een belangrijke rol, vooral bij de voor ons traditioneel lastige te bereiken doelgroepen zoals de achterban van NGO’s.
‘Voor een sector onder druk is het tijd om ook de nadruk te leggen op de positieve kant van het verhaal’, stelt Pijke Oostra, oprichter van Volt. ‘lees de kranten er maar op na, de sector heeft het niet makkelijk, wij helpen ze door de beste makers in te zetten om hun best ingewikkelde boodschap op zo’n manier te vertellen dat het blijft hangen.’
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing