Ogilvy Amsterdam ontwikkelt internationale campagne voor Philips Hue

Ogilvy Amsterdam ontwikkelt internationale campagne voor Philips Hue
  • Bureaus
  • 7 sep 2017 @ 08:58
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Commercials

De kleurrijke herofilm is meer videoclip dan commercial en werd gemaakt door regieduo Dent de Cuir. De commercial laat zien hoe Philips Hue dagelijkse momenten bijzonder maakt. Ochtendlicht, zonlicht en maanlicht kennen we wel. Met diepzeelicht, doelpuntlicht en dit-huis-maar-even-niet-licht zijn wat minder bekend.

De campagne markeert een flinke verandering in toon en stijl. Normaal is het gevoel toegankelijk en menselijk van Philips Lighting. Maar deze campagne maakt meer dan ooit duidelijk dat Philips Lighting staat voor cutting-edge technologie.

Doelgroep van de crossmediale campagne: de digital savvy early adopter.

Bart De Beucker, Head of Global Brand Communications Philips Lighting: ‘Ogilvy Amsterdam heeft ons geholpen het Philips Hue sub-brand te laten evolueren en de connected lighting category te herdefinieren. Het is een zeer dynamisch and ownable creatief platform, waarmee we perfect recht doen aan de schoonheid, speelsheid en de talrijke mogelijkheden van Philips Hue. De combinatie van fantastische content en planning in alle lagen van de digital en social channels maakt dat we elk van onze persona’s relevante, entertaining experiences kunnen bieden.’

CREDITS

Client: Philips Lighting Hue - Bart de Beucker, Ozge Suzen, Leonardo Avezzano

Agency: Ogilvy & Mather Amsterdam

Executive Creative Directors: Martijn van Marle, Peter van Rij

Creative Directors: Tolga Bueyuekdoganay, Jacques Massardo, Ross Fowler

Creatives: Nick van Wagenberg, Nevil van Outheusden 

Designer: Paul Duijser

Strategy: Kelly Philipse, Johan Karper, Arne Kooke, Joyce Ploegaert

Account team: Edward Phillips, Esther de Kok, Tim van der Sijde, Hilary Solomon

Producer: Swantje Hoppe

Production company: Caviar Brussel

Service Production company: Alibi Films Lissabon

Director: Dent de Cuir

DoP: Damien Avecedo

Editor: Martin Leroy & Gert van Berckelaer

Colour Grader: Emiliano Serantoni 

Post: Caviar Brussel

Music:  Sizzer

Sound: Stainless Sound

Social media agency: Social.Lab Amsterdam

Media agency: Havas Media

 

 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken