Ogilvy Amsterdam ontwikkelt internationale campagne voor Philips Hue
- Bureaus
- 7 sep 2017 @ 08:58
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Commercials
- 7 sep 2017 @ 08:58
- Redactie Bureaus
De kleurrijke herofilm is meer videoclip dan commercial en werd gemaakt door regieduo Dent de Cuir. De commercial laat zien hoe Philips Hue dagelijkse momenten bijzonder maakt. Ochtendlicht, zonlicht en maanlicht kennen we wel. Met diepzeelicht, doelpuntlicht en dit-huis-maar-even-niet-licht zijn wat minder bekend.
De campagne markeert een flinke verandering in toon en stijl. Normaal is het gevoel toegankelijk en menselijk van Philips Lighting. Maar deze campagne maakt meer dan ooit duidelijk dat Philips Lighting staat voor cutting-edge technologie.
Doelgroep van de crossmediale campagne: de digital savvy early adopter.
Bart De Beucker, Head of Global Brand Communications Philips Lighting: ‘Ogilvy Amsterdam heeft ons geholpen het Philips Hue sub-brand te laten evolueren en de connected lighting category te herdefinieren. Het is een zeer dynamisch and ownable creatief platform, waarmee we perfect recht doen aan de schoonheid, speelsheid en de talrijke mogelijkheden van Philips Hue. De combinatie van fantastische content en planning in alle lagen van de digital en social channels maakt dat we elk van onze persona’s relevante, entertaining experiences kunnen bieden.’
CREDITS
Client: Philips Lighting Hue - Bart de Beucker, Ozge Suzen, Leonardo Avezzano
Agency: Ogilvy & Mather Amsterdam
Executive Creative Directors: Martijn van Marle, Peter van Rij
Creative Directors: Tolga Bueyuekdoganay, Jacques Massardo, Ross Fowler
Creatives: Nick van Wagenberg, Nevil van Outheusden
Designer: Paul Duijser
Strategy: Kelly Philipse, Johan Karper, Arne Kooke, Joyce Ploegaert
Account team: Edward Phillips, Esther de Kok, Tim van der Sijde, Hilary Solomon
Producer: Swantje Hoppe
Production company: Caviar Brussel
Service Production company: Alibi Films Lissabon
Director: Dent de Cuir
DoP: Damien Avecedo
Editor: Martin Leroy & Gert van Berckelaer
Colour Grader: Emiliano Serantoni
Post: Caviar Brussel
Music: Sizzer
Sound: Stainless Sound
Social media agency: Social.Lab Amsterdam
Media agency: Havas Media
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing