Zilveren Kruis start campagne voor online Zorgverkenner

Zilveren Kruis start campagne voor online Zorgverkenner
  • Bureaus
  • 25 sep 2017 @ 12:44
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • AppsCommercialsCampagnes

Zilveren Kruis heeft een nieuwe dienst: de Zorgverkenner. Deze dienst en de bijbehorende campagne zijn ontwikkeld in samenwerking met de vaste bureaus Fitzroy, Greenberry, Mindshare, Yune, Qban en Het PR Bureau.

Patiënten stellen zich vaak nog afwachtend op in hun zorgtraject. Wanneer zij worden doorverwezen voor een behandeling, volgt de meerderheid dit direct op. Zonder zelf te onderzoeken of er alternatieven zijn die qua locatie, kosten of wachttijd beter bij de persoonlijke situatie passen. Dit blijkt uit onderzoek van Kantar Public (voormalig TNS NIPO), in opdracht van Zilveren Kruis, onder ruim 1400 patiënten die het afgelopen jaar een behandeling hebben gehad.

Op basis van de resultaten van dit onderzoek ontwikkelde Zilveren Kruis in samenwerking met Fitzroy, Greenberry, Mindshare, Yune, Qban en Het PR Bureau zijn nieuwe dienst en campagne: de Zorgverkenner. 

'Patiënten worstelen met praktische vragen'

Jan-Willem Evers, directeur commercie bij Zilveren Kruis: 'De arts blijft voor veel mensen terecht een belangrijke bron van informatie. Toch worstelen patiënten soms nog met praktische vragen bij hun zorgtraject. Want is er misschien toch een zorgverlener waar men sneller behandeld kan worden? Of goedkoper? En waar vind ik die? Met de Zorgverkenner maken we dit inzichtelijk.'

Alain Dujardin, creative director bij Greenberry: 'In het hart van de campagne staat een vernieuwende dienst: de Zorgverkenner. De service is ontwikkeld in een Innovation Sprint en als prototype getest in het lab van Greenberry. Bij de ontwikkeling van de service is er een gezamenlijk design en development team opgezet waarin bureau en het interne team van Zilveren Kruis nauw hebben samengewerkt.'

Jur Baart, oprichter Fitzroy: 'Na onze dienst annex campagne ‘Beter naar de dokter’ vorig jaar, ben ik blij dat we weer een nieuwe service-propositie konden ontwikkelen die tegelijkertijd de campagne is. Ik geloof heel erg in ‘Show don’t tell’. In het zelf ontwikkelen van een nieuwe USP: Unique Service Point. Zo dragen we in de campagnes continu een beetje bij aan de pay-off van Zilveren Kruis: raad en daad.'

De campagne is vanaf deze week te bewonderen op televisie, billboards, online en radio. 

Credits

Klant: Zilveren Kruis

Verantwoordelijk bij klant: Roel van der Heijden en Ilse Kaljee

Bureaus: Fitzroy, Greenberry, Het PR Bureau, Mindshare, Yune, Qban




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken