Barbie vraagt aandacht voor gelijke kansen meisjes

11okt 201712:10
  • Bureaus
  • 11671 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • CampagnesMarketingMerkenBranding

nieuws Elk meisje ter wereld moet kunnen dromen en haar ambities kunnen najagen. Een boodschap die vandaag, op Wereldmeisjesdag, centraal staat en aansluit bij de filosofie van de 'You Can Be Anything'-campagne van Barbie. Doel van de campagne is om meisjes en hun moeders te overtuigen van het feit dat zij alles kunnen zijn en alles kunnen worden.

Om dit onder de aandacht te brengen nemen een aantal jonge meiden, die altijd al gedroomd hebben van een baan in de fashion industrie, vandaag de redactie van online lifestyle magazine Amayzine over. Daarnaast zijn de dochters van blogs Citymom, Lady Lemonade en May-Britt Mobach van Amayzine gefotografeerd in de rol van hun droomberoep. Met deze campagne richt Barbie zich op moeders in Nederland. Aangezien zij een belangrijke rol spelen in de keuzes en ontwikkeling van meisjes.

Helaas worden meisjes wereldwijd nog steeds achtergesteld, alleen omdat ze meisjes zijn. Elk meisje moet dromen kunnen waarmaken, zonder belemmeringen en hier vraagt Barbie op Wereldmeisjesdag met hun campagne 'You Can Be Anything' aandacht voor. Verschillende jonge meiden zijn gevraagd naar hun droomberoep. De één wilde fotograaf worden, de ander dierenarts en weer een ander onderneemster. Ook droomden een aantal meiden van een carrière als fashion redacteur. Daarom mogen zij vandaag voor één dag de baas zijn op de Amayzine redactie. Zij openen de redactievergadering, schrijven artikelen en begeleiden fotoshoots. 

Girlpower

'Het is mooi om te zien dat ieder meisje dromen heeft', zegt Isabel Ferrer, marketing director van Barbie. 'Het extra zetje om ieder meisje bewust te laten worden dat ze er voor moeten gaan en dat het echt kan, geeft Barbie graag. Girlpower!' 

Met de verschillende Barbiepoppen in alle maten, stijlen en huidskleuren en beroepen wil producent Mattel alle meisjes ter wereld laten zien dat ze later kunnen worden wie ze willen zijn – elk beroep, elke stijl en elk type vrouw. Ferrer: 'Helaas worden vandaag de dag nog veel meisjes belemmerd in hun beroepskeuze. Wat veel moeders niet weten is dat juist het spelen met een Barbie kan bijdragen aan het zelfvertrouwen en de verbeeldingskracht van hun kind. Dit is de reden dat wij ons met deze campagne op moeders richten. Zij zijn een belangrijke factor in de keuzes en ontwikkeling van hun dochter. We hopen dan ook dat er dankzij het vertrouwen en de aanmoediging van moeders een generatie meisjes opgroeit die beseft dat de mogelijkheden oneindig zijn.' 

Mattel, een Amerikaanse fabrikant, ontwikkelt speelgoed om de verwondering tijdens de kinderjaren te stimuleren. De missie is om een wereldwijd toonaangevend te zijn in spel, leren en ontwikkeling. Onder Mattel vallen de merken American Girl, Fisher-Price, Hot Wheels, Monster High en Barbie. Mattel is actief in 40 landen en verkoopt producten in meer dan 150 landen. 


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners