Campagne Frans Hals Museum brengt stillevens tot leven

Campagne Frans Hals Museum brengt stillevens tot leven
  • Bureaus
  • 9 okt 2017 @ 13:23
  • 11050 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CreatieKunst & CultuurCommercialsCampagnes

Wat vertellen stillevens uit de 17e eeuw over onze handelsrelaties toen en wat zijn vandaag de dag de effecten van die koloniale verhoudingen? De tentoonstelling ‘A Global Table’, sinds 23 september te zien in het Frans Hals Museum en De Hallen in Haarlem, biedt een alternatieve blik op de bewogen geschiedenis van Nederland. New Amsterdam Film Company ontwikkelde de stijlvolle campagne.

Vertrekpunt voor ‘A Global Table’, waarin oude en nieuwe kunst wordt gecombineerd, zijn de verfijnde voedselstillevens uit de Gouden Eeuw. De tentoonstelling biedt een alternatieve lezing van deze werken als documenten van een nog altijd relevante geschiedenis.

Wat vertellen de afgebeelde voedselproducten ons precies over de koloniale en handelsrelaties van Nederland in de 17e eeuw? Curatorial Fellow Abigail Winograd (Israël, 1983) brengt zo’n dertig exquise stillevens in dialoog met werken van hedendaagse kunstenaars die een interesse hebben in wereldhandel.

Credits

Klant: Frans Hals Museum | de Hallen Haarlem

Bureau: New Amsterdam Film Company

Creatieve directie: Giuseppe du Crocq en Christoph van Veghel

Producer: Chantal Gulpers

Art-direction / Set design: Jasper ‘Creative Chef’ Udink

Voice-over: Joost Prinsen

Cinematography: Kevin Kimman (FilmGasten)

Postproduction: Botoboto

Sound: Earforce




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken