Digitaal bureau DPDK breidt uit naar New York

Digitaal bureau DPDK breidt uit naar New York
  • Bureaus
  • 2 okt 2017 @ 11:08
  • 13197 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • Online advertisingStrategieDigitaalZakelijk

DPDK, het digitale bureau dat bekendstaat om werk voor onder andere 7UP, Pernod Ricard en Peugeot, opent vandaag officieel de deuren in New York. Na een aantal jaren van uitzonderlijke groei wil het bureau met deze stap zijn internationale klantportfolio verder uitbreien. Paul Jitta (CFO, foto) leidt de vestiging in de Verenigde Staten, terwijl het bureau tegelijk ook verder opschaalt in Rotterdam.

Het nieuwe kantoor van DPDK is gevestigd in Brooklyn. Vanuit het klantenbestand in Nederland kan verder worden gewerkt in de Verenigde Staten. De drie partners aan het roer - Pim van Helten (CEO), Paul Jitta (CFO) en Michael Vromans (creative director) - kozen voor New York omdat de nuchterheid van de stad goed past bij de ‘niet lullen maar poetsen’ cultuur die bij het Rotterdamse bureau leeft. Vorige week sprak Vromans tijdens Advertising Week New York, waarmee zij alvast hun aanwezigheid in de Verenigde Staten benadrukten.

DPDK zal op de nieuwe locatie opdrachtgevers in eerste instantie helpen op productniveau, waarna het bureau op termijn wil uitgroeien tot een allround partner bij het ontwikkelen en scherpstellen van digitale strategieën. Deze formule heeft in Nederland goed gewerkt en wordt daarom nu ook aan de andere kant van de oceaan uitgerold. Tegelijkertijd wordt het bureau in Rotterdam verder uitgebreid van 50 naar 80 werknemers.

Paul Jitta leidt DPDK New York

Het doel is om de Amerikaanse vestiging binnen twee jaar volledig zelfstandig te maken onder leiding van CFO Paul Jitta. Hij is al bijna tien jaar werkzaam bij DPDK en gelooft dat een progressieve visie van groot belang is voor succes in New York. Jitta: 'Ik geloof dat deze uitbreiding de veelzijdigheid en ambitie van DPDK nog eens extra benadrukt. De nieuwe, unieke positie in Rotterdam en New York slaat niet alleen naadloos aan bij onze kernwaarden, het stelt ons ook in staat om letterlijk dag en nacht onze klanten te kunnen servicen. Ik kijk ernaar uit in de Verenigde Staten nog meer kwaliteit en impact te realiseren met ons werk.'

Pim van Helten, CEO en co-founder DPDK: 'De succesformule die we in Rotterdam hebben ontwikkeld gaan we nu uitrollen in de VS. De strategie is om in eerste instantie met opdrachtgevers te werken op productniveau. Op termijn is onze ambitie om daarnaast op strategisch niveau onze toegevoegde waarde te bewijzen, door uit te groeien tot een allround partner voor digitale strategieën. We zullen onze positie moeten veroveren net zoals we dat in Nederland hebben gedaan. En voor die uitdaging zijn we helemaal klaar.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken