Energiedirect houdt het kort in nieuwe merkcampagne
- Bureaus
- 4 okt 2017 @ 10:38
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MarketingMerkenCommercialsCampagnes
- 4 okt 2017 @ 10:38
- Redactie Bureaus
Energie wordt vaak onnodig moeilijk en duur gemaakt. Dat wil Energiedirect.nl anders aanpakken. De digitale energie-challenger wil het klanten 'makkelijk en leuker maken, zodat zij minder tijd en geld kwijt zijn voor zoiets normaals als energie. Punt. Klaar.'
In de nieuwe campagne van Energiedirect.nl door reclamebureau SuperHeroes Amsterdam maken we kennis met Klaas. Hij is een man van weinig woorden en toont hoe Energiedirect energiezaken logisch houdt. De leverancier breekt namelijk met tal van kromme conventies in de energiemarkt. Want waarom krijgen nieuwe klanten een betere deal dan trouwe klanten? En wat heb je aan een dure thermostaat of tablet bij je contract, als je bestaande het nog prima doet?
Niek Eijsbouts, creative director van SuperHeroes Amsterdam: 'Samen met Energiedirect.nl hebben we het afgelopen jaar een scherpe positionering neergezet rondom het nemen van het ‘olifantenpaadje’, waarbijenergiedirect.nl alles zoveel mogelijk zonder omwegen doet. Directer, sneller, voordeliger. En in alle communicatie vieren we nu het doorbreken van die onlogische conventies. Met Bas Hoeflaak (Sluipschutters, Droog Brood) als stem en de eigenzinnige Klaas als zwijgzame woordvoerder.'
Eentonigheid doorbreken
De kracht van die campagne ligt in de variatie van tientallen boodschappen die één en dezelfde verhaallijn volgt. Leonoor van den Bogaard, manager marketingcommunicatie van Energiedirect.nl: 'Samen met SuperHeroes geloven we in kort, veel variatie en herkenbaarheid. Een digital native aanpak die nu ook op tv wordt toegepast. De campagne domineert hiermee tv, radio en online, waarbij alle boodschappen bij elkaar optellen.'
Het resultaat is een enorme serie aan korte, uitdagende uitingen die verschillende doelgroepen zal aanspreken de komende maanden. De campagne start in week 42 en wordt uitgerold samen met MediaCom en Searchresult.
Credits
Bureau: SuperHeroes Amsterdam
Creative director: Niek Eijsbouts, Rogier Vijverberg
Creatives: Ramin Bahari, Armand Dubois
Account management: Django Weisz Blanchetta, Mandy Sturkenboom
Strateeg: Marieke Dekker
Producer: Severien Jansen
Regisseur: René Nuijens
DOP: Dries Delputte
Voice artist: Bas Hoeflaak
Editor: Gert-Willem Visser
Motion graphics: Huy Nguyen, Jeff Beukema
Grader: Tim van Paassen (The Compound)
Sound designer: Hielke Praagman
Verantwoordelijk bij energiedirect.nl: Leonoor van den Bogaard, Roel de Kok, Wendy van der Linden
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing