InsingerGilissen lanceert eerste campagne met We Are Pi

InsingerGilissen lanceert eerste campagne met We Are Pi
  • Bureaus
  • 9 okt 2017 @ 18:18
  • 15171 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MerkenMarketingBrandingCampagnes

Private bank InsingerGilissen is voor zijn nieuwe positionering gestart met de geïntegreerde campagne 'Every Step of the Way'. Het werk, dat voortkomt uit de creatieve samenwerking met het Amsterdamse reclamebureau We Are Pi, laat de vernieuwde positie van de bank in de Nederlandse markt zien.

InsingerGilissen is een fusiebedrijf van Insinger de Beaufort en Theodoor Gilissen Bankiers, twee private banks die op 1 oktober officieel zijn samengegaan. De kersverse bank heeft de ambitie om zichzelf op een eigentijdse manier in de markt te zetten. De keuze voor een creatieve partner viel dan ook op We Are Pi, een bureau dat bekend staat om zijn tegendraadse houding. De opdracht: wek met 'Every Step of the Way' nieuwsgierigheid voor nieuwe vooruitzichten, maar blijf ook geloofwaardig voor het huidige klantenbestand.

Het campagne-concept is geïnspireerd door gelaagde schildertechniek en beeldt uit dat, met de juiste begeleiding, elke stap, beslissing en droom kan leiden tot groei. Verschillende kleuren verf die symbool staan voor belangrijke financiële- en levensveranderende beslissingen worden over elkaar heen gegoten om zo uiteindelijk één groot kunstwerk te creëren.

'Balans tussen creatief en geloofwaardig'

Michiel de Vries en Huib Vermeulen, vertegenwoordigers van het InsingerGilissen marcom-team: 'Onze ambitie was om deze nieuwe private bank op een onderscheidende, moderne manier in de markt te zetten. Wij geloven dat de nieuwe bank het gat kan dichten tussen de verwachtingen van onze klanten en onze drive om de lat voortdurend hoger te leggen in de private banking industrie.'

Patrick Garvey, Founding Partner at We Are Pi: 'Het doel van de campagne was om onze typische out-of-the-box denkwijze naar de wereld van private banking te brengen. We hebben ons gefocust op de sterke punten van de nieuwe InsingerGilissen propositie en ondertussen een balans tussen creativiteit en geloofwaardigheid gezocht.'

Credits

Klant: Insinger Gilissen

Verantwoordelijk bij klant: Michiel de Vries, Huib Vermeulen                                            

Bureau: We Are Pi

Creative Directors - Barney Hobson, Rick Chant

Art Director - Kazimier Salemink
Copywriter - Paul van Vliet 
Copywriter - Chris Krabbendam
Copywriter - Jake Kedge
Editor - Rosie Hugill   
Producer - Ekaterina Golovkina
Founding Partner - Patrick Garvey
Account Director - Emma Valk
Head of Strategy - Jessica Perri
Strategist - Andrea van den Bos
Strategist & Copywriter - Jack van den Burger
Strategist - Matthew Carney

Productiebureau: 1st Ave Machine

Director: Tim Brown

Producer: Kerry Smart

DP: Sam Goldie

Production Designer: Will Field

Model Makers: Asylum 




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken