Halal en ADCN zetten vrouwelijke creatieven in spotlight
- Bureaus
- 25 okt 2017 @ 09:57
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MakersCampagnesCreatieReclame
- 25 okt 2017 @ 09:57
- Redactie Bureaus
Regisseur Johan Kramer lanceert een tweede reeks van ‘Het idee van’, een miniserie over de manier waarop marketing- en communicatieprofessionals op ideeën komen. Kramer maakt de films in samenwerking met productiemaatschappij Halal voor ADCN, de club voor creativiteit in advertising en design.
Samen met ADCN publiceerde Kramer een half jaar geleden de eerste vijf video’s waarin hij creatieven vraagt naar de totstandkoming van een idee. Kramer wil laten zien dat creatieve ideeën, de basis van zijn vak, bij niemand komen aanwaaien en dat iedereen op een andere manier op ideeën komt.
In deze nieuwe serie zijn enkel vrouwen aan het woord, echter zonder opzet. Kramer realiseerde zich na het derde interview alleen vrouwen te hebben geïnterviewd en besloot er een thema van te maken. Zo komen Hannah Smit (WK), Sharon de Graaf (Dawn), Vanessa Burgmans (TBWA), Annemiek den Uil (Cheil) en Brooke Barker (W) in deze serie aan het woord.
'Inspiratie voor creatieve community'
ADCN is de club voor creativiteit in advertising en design en heeft als doel om creatieve professionals en teams te inspireren en te ontwikkelen. De films van Kramer doen precies dat, zodoende de samenwerking tussen ADCN en Kramer. Dinesh Sonak, managing director ADCN: ‘Onze creative community is altijd op zoek naar inspiratie en zal het denkproces van andere creatieven dat Johan bloot legt in de films waarderen’. Kramer: ‘Ik hoop vooral jonge creatieven te inspireren en dat het ontnuchterend werkt als zij zien dat alle creatieven met dezelfde onzekerheden worstelen’.
De eerste film is inmiddels gepubliceerd, met in de hoofdrol Annemiek den Uil. De overige vier films verschijnen hierop volgend op de sociale media van ADCN.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Johan Kramer
- creatieven
- creatie
- vrouwen
- films
- Halal
- reclame
- campagne
- spotlight
- ADCN
- inspiratie
- video
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing