Lovie Awards: N=5 is bureau van het jaar

11okt 201712:16
  • Bureaus
  • 11530 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ReclameCampagnesAward

nieuws Groot Nederlands succes bij de Lovie Awards: het Amsterdamse bureau N=5 is uitgeroepen tot Agency of the Year. Deze bijzondere bekroning is te danken aan de hoeveelheid eremetaal die het bureau dit jaar in de wacht heeft gesleept: twee keer goud, vier keer zilver, twee keer brons en bovendien vier People' Lovie Awards.

Campagnes waarmee overall-winnaar N=5 in de prijzen is gevallen bij deze zevende editie van de Lovie awards zijn 'Evert_45', 'The Good Life Agency', 'Helping Heart' en 'SpeechService'. Geen enkel ander bureau sleepte zo veel prijzen en nominaties in de wacht. 

De uitreiking vindt volgende maand plaats, op 16 november 2017 in Picturehouse Central, Londen. Andere kandidaten voor de bekroning van Agency of the Year waren Grabarz & Partner Werbeagentur GmbH (4 Gold, 2 Silver, 1 Bronze, 1 People’s Lovie Award), Denmark’s Uncle Grey (2 Gold, 1 Silver, 2 Bronze, 2 People’s Lovie Awards), Heimat Werbeagentur GmbH (2 Gold, 1 Silver, 1 Bronze) and France’s Make Me Pulse(1 Gold, 2 Silver, 1 Bronze).

'This year’s winning works in advertising campaigns and branded content were incredibly strong, with particular ingenuity demonstrated across video and social media campaigns,” aldus Nicolas Roope (Poke London), juryvoorzitter van de Lovie Awards. 'Once again, these winners reinforce Europe’s prowess for creating work that inspires, engages and entertains people across the region, and we’re very proud to honour them.'

Hoogtepunten bij de Lovie Awads dit jaar zijn de volgende online campagnes:

  • Mr. President: Greenpeace - Cats vs Bad Tuna (Best Cause Marketing, Silver) – UK 
  • We Are Social: Speak Like the Patrón (Brand Strategy & Planning, Silver) – Italy 
  • VICE/Virtue Scandinavia: Sense the Flavours: Integrated Campaigns in Advertising (Silver and The People’s Lovie) – Denmark 
  • Grabarz & Partners: Mannschafts-Whopper: Digital Campaigns and Integrated Campaigns in Advertising (2x Gold) – Germany 
  • Akestam Holst NoA: IKEA Retail Therapy: Best PR Campaign (Gold) – Sweden 
  • Havas Media Group Spain: Tour de Tech: Mobile & Experiential Marketing in Advertising (Bronze and The People’s Lovie) – Spain 
  • TRO Music: Adidas x Afrotrap: Branded Content in Advertising (Bronze) – Germany 
  • Überground GmbH: #SANTACLARA Christmas Campaign: Digital Campaign in Advertising (Bronze) – Germany 
  • 72andSunny Amsterdam: AXE #isitokforguys: Best Cause Marketing Campaign (Bronze) – The Netherlands 
  • N=5: Evert_45: Brand Strategy & Planning, Branded Microsite (2x Bronze and 2x The People’s Lovie); Social Video in Advertising (Silver) – The Netherlands 
  • 4creative/Channel 4: We’re the Superhumans - Rio 2016 Paralympics: Social Media Campaign in Advertising (Gold); Integrated Campaigns in Advertising (Silver)  – UK

In de categorie Branded Entertainment, Video Advertising & Branded Virtual Reality vielen deze campagnes op:

  • TBWA\United: Adidas The Classic - Raise the Rivalry: Social Video in Advertising (Bronze) – The Netherlands 
  • Code d’Azur: Tele2 Multi Mobile Adventure: Branded Game or Application in Advertising (Silver) – The Netherlands 
  • Edelman: Open Your World: Corporate Social Responsibility - Branded in Internet Video (Silver) – UK 
  • Grabarz & Partner: Laughing Horses: Video Advertising (Bronze) – Germany 
  • The Distillery London: What Will Your Day Bring? Virtual Reality - Branded Entertainment (Gold and The People’s Lovie) – UK 
  • Cheil Germany: Discovr the World: Virtual Reality - Branded Entertainment (Bronze) 
  • Uncle Grey: Ride Comfortably: Integrated Campaigns - Branded (Silver) – Denmark 
  • AnalogFolk: Morning Moods: Viral Advertising (Silver and The People’s Lovie) – UK

Ook qua productiebedrijven deed Nederland het goed, met MediaMonks op dit gebied als grote winnaar met vijftien bekroningen. 'Het is fantastisch om te zien dat nagenoeg al award-winnende projecten te maken heeft met innovatieve technologieën zoals WebGL, AR en VR', zegt Victor Knaap, CEO van MediaMonks. 'Wij kijken als bedrijf constant vooruit en werken hard om technologie en trends altijd een stapje voor te blijven. Ik ben trots dat het werk dat we in Europa produceren door collega's uit het vak wordt beschouwd als de top van Europese creativiteit en reclame.'


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners