The Odd Shop geeft elke vrouw rol in campagne Pink Ribbon
- Bureaus
- 3 okt 2017 @ 12:40
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MaatschappijCommercialsCampagnes
- 3 okt 2017 @ 12:40
- Redactie Bureaus
De hele maand oktober is het borstkankermaand. Pink Ribbon lanceert daarom een bijzondere campagne met het thema: Doneer jij voor jezelf? In Nederland krijgt 1 op de 7 vrouwen borstkanker. Een getal dat borstkanker heel dichtbij brengt. Denk maar eens aan 7 vrouwen in je omgeving die je dierbaar zijn. Wie van hen zal borstkanker krijgen? Of misschien ben je het wel zelf. Met dit inzicht ontwikkelde The Odd Shop een campagne waarbij de kijker zelf een rol krijgt.
Onderdeel van de campagne is een film die speciaal is ontwikkeld voor de smartphone. Hier wordt op een slimme manier gebruik gemaakt van het spiegelende effect dat zwart beeld geeft op je telefoon. De campagne ‘Doneer jij voor jezelf?’ vergroot hiermee het besef dat het ook jou kan overkomen.
Mensen kunnen doneren op de website van Pink Ribbon of door de nieuwe Pink Ribbon armband te kopen bij één van de aangesloten winkels. De opbrengsten komen ten goede aan borstkankeronderzoek.
De campagne is sinds maandag live en bestaat uit tv, radio, social media, print, outdoor en display advertising.
The Odd Shop is een full service reclamebureau dat merken merkwaardig maakt door kwaliteit in strategie, concept en executie. Het bureau werkt onder andere voor klanten als de Rijksoverheid, Squla, Batavia Stad, GVB en Soa Aids Nederland.
Credits
Titel : Doneer jij voor jezelf?
Klant : Pink Ribbon
Eindverantwoordelijke Pink Ribbon : Indira Balgobind, Nicolette Salden
Bureau : The Odd Shop
Creatie : Thomas Overweg, Tim Visser
Creatieve directie : Niels de Wit, Robert van der Lans
Strategie: : Oscar Hamming
Account : Iris Veenstra, Jip van den Bergs, Orfee Goedkoop
Design : David de Greef, Bas Aarse
Regisseur : Jaap Vliegenthart
Producer : Lisette Kooijman / JVF produkties
D.O.P. : Rutger Storm
Edit : Pim van der Pas / MRTN
Grading : Qianwei Tong / Captcha
Muziek en audio design : Sounds Like Film / Nando Eweg
Productie Radio : Sounds Like Film / Nando Eweg
Fotografie : Jaap Vliegenthart
Post-Productie fotografie : Rutger Luijs / Luminous CI
Mediabureau : Zigt
Lithografie : Straight
Online bureau : Storm Digital
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing