The Odd Shop geeft elke vrouw rol in campagne Pink Ribbon

The Odd Shop geeft elke vrouw rol in campagne Pink Ribbon
  • Bureaus
  • 3 okt 2017 @ 12:40
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MaatschappijCommercialsCampagnes

De hele maand oktober is het borstkankermaand. Pink Ribbon lanceert daarom een bijzondere campagne met het thema: Doneer jij voor jezelf? In Nederland krijgt 1 op de 7 vrouwen borstkanker. Een getal dat borstkanker heel dichtbij brengt. Denk maar eens aan 7 vrouwen in je omgeving die je dierbaar zijn. Wie van hen zal borstkanker krijgen? Of misschien ben je het wel zelf. Met dit inzicht ontwikkelde The Odd Shop een campagne waarbij de kijker zelf een rol krijgt.

Onderdeel van de campagne is een film die speciaal is ontwikkeld voor de smartphone. Hier wordt op een slimme manier gebruik gemaakt van het spiegelende effect dat zwart beeld geeft op je telefoon. De campagne ‘Doneer jij voor jezelf?’ vergroot hiermee het besef dat het ook jou kan overkomen. 

Mensen kunnen doneren op de website van Pink Ribbon of door de nieuwe Pink Ribbon armband te kopen bij één van de aangesloten winkels. De opbrengsten komen ten goede aan borstkankeronderzoek.

De campagne is sinds maandag live en bestaat uit tv, radio, social media, print, outdoor en display advertising.

The Odd Shop is een full service reclamebureau dat merken merkwaardig maakt door kwaliteit in strategie, concept en executie. Het bureau werkt onder andere voor klanten als de Rijksoverheid, Squla, Batavia Stad, GVB en Soa Aids Nederland.

Credits

Titel                                                                                  : Doneer jij voor jezelf?

Klant                                                                                : Pink Ribbon

Eindverantwoordelijke Pink Ribbon           : Indira Balgobind, Nicolette Salden

Bureau                                                                            : The Odd Shop

Creatie                                                                           : Thomas Overweg, Tim Visser

Creatieve directie                                                  : Niels de Wit, Robert van der Lans

Strategie:                                                                      : Oscar Hamming

Account                                                                          : Iris Veenstra, Jip van den Bergs, Orfee Goedkoop

Design                                                                             : David de Greef, Bas Aarse

Regisseur                                                                      : Jaap Vliegenthart

Producer                                                                       : Lisette Kooijman / JVF produkties

D.O.P.                                                                              : Rutger Storm

Edit                                                                                    : Pim van der Pas / MRTN

Grading                                                                          : Qianwei Tong / Captcha

Muziek en audio design                                      : Sounds Like Film / Nando Eweg

Productie Radio                                                       : Sounds Like Film / Nando Eweg

Fotografie                                                                     : Jaap Vliegenthart

Post-Productie fotografie                                  : Rutger Luijs / Luminous CI

Mediabureau                                                             : Zigt

Lithografie                                                                   : Straight

Online bureau  : Storm Digital 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken