Those Who Can gaat strijd aan met Hunky Dory
- Bureaus
- 20 okt 2017 @ 10:08
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MakersCommunityCreatie
- 20 okt 2017 @ 10:08
- Redactie Bureaus
Those Who Can is een nieuw virtueel collectief van achttien freelance creatieven die tot de top van de communicatiewereld behoren en samen alle disciplines zeggen te vertegenwoordigen. De deelnemers aan dit 'alternatief voor Hunky Dory' willen elkaar versterken en uitdagen om het beste voor bureaus en opdrachtgevers naar boven te halen. De initiatiefnemers van 'TWC' zijn art director Joris van Elk en copywriter André Dammers.
Opmerkelijk genoeg hanteren de twee oprichters geen verdienmodel voor zichzelf. Opdrachtgevers betalen namelijk geen fee als zij een creatief rechtstreeks boeken via Thosewhocan.nl. Van Elk: 'Financieel willen we niet beter worden van elkaar. Qua werk willen we dat wél. Talent telt op. Door elkaar te stimuleren en kennis te delen versterken we onszelf. Uiteindelijk helpen we daarmee onze klanten en het vak vooruit.'
Gezamenlijk heeft het collectief een prijzenkast die flink uitpuilt. Op festivals werd alles wel zo’n beetje gewonnen wat er te winnen viel. Recentelijk zelfs nog goud in Cannes. Dammers: 'Ondanks dat we allemaal hebben laten zien dat we bijzonder werk kunnen maken, willen we door. Iedereen heeft de ambitie om de volgende stap te maken. Vandaar dat we het collectief ook breed hebben opgezet. Breed qua disciplines en qua leeftijd. Die diversiteit binnen Those Who Can zorgt voor vernieuwend denken en frisse energie. Dat is waar het hele vak naar snakt.'
'Netwerk optimaal benutten'
Via Others Who Can biedt het collectief eveneens toegang tot een groep streng geselecteerde strategen, producers, productiemaatschappijen, designers en uitwerkstudio’s waarmee desgewenst bijna elk project van begin tot eind gerealiseerd kan worden. 'Op deze manier houden we de kwaliteit hoog, van strategie en concept tot en met executie, en kan een opdrachtgever de kracht van ons kwaliteitsnetwerk optimaal benutten', aldus Van Elk.
Those Who Can is sinds deze week operationeel via Thosewhocan.nl
Het freelance-collectief bestaat uit strategisch goed onderlegde merkenbouwers. Naast oprichters André Dammers en Joris van Elk zijn dat Edward van Tilburg, Stephan Gonnissen, Sikko Gerkema, Jeroen van Zwam, Jarr Geerligs, Zwier Veldhoen, Matthijs van Wensveen, Rogier Mahieu, Marcel Frensch, Stella Geurtsen, Merel den Broeder, Karin Heinen, Patrick Wijnhoven, Wilbert Leering, Jeroen van der Sluis en Thomas Reinhold.
TWC-oprichters André Dammers (links) en Joris van Elk.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Marcel Frensch
- Jeroen van Zwam
- Sikko Gerkema
- Joris van Elk
- André Dammers
- Stella Geurtsen
- reclame
- freelance
- Stephan Gonnissen
- Rogier Mahieu
- creatieven
- Hunky Dory
- Zwier Veldhoen
- Merel den Broeder
- collectief
- Those Who Can
- Edward van Tilburg
- Matthijs van Wensveen
- Karin Heinen
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- ProRail kiest MediaMonks voor arbeidsmarktcommunicatie
Laatste Nieuws
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
- Bifi terug op TV met campagne... 16-04-2024
- Moco Museum ook in Londen, Fitzroy... 16-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing