Walter Flaat (DAN DNA) Chief Data Officer van Dentsu Aegis
- Bureaus
- 16 okt 2017 @ 12:06
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - StrategieMediabureauPersonaliaBig data
- 16 okt 2017 @ 12:06
- Redactie Bureaus
Walter Flaat, managing director van het in 2015 gelanceerde data-label DAN DNA, wordt benoemd tot Chief Data Officer van Dentsu Aegis Network in Nederland. Hij krijgt de supervisie over technologie-ontwikkeling, data governance & privacy, GDPR, data- en tech-partnerships en de integratie met eventuele data-gerelateerde acquisities. Daarnaast wordt hij verantwoordelijk voor het nieuw te lanceren platform M1.
De afgelopen jaren is het Nederlandse DAN DNA een succesvol initiatief gebleken. De specialist krijgt daarom navolging in meerdere Dentsu Aegis Network-landen. Italië, Turkije, Denemarken en Noorwegen kennen inmiddels een eigen 'DNA' – en de verwachting is dat het bureaulabel nog dit jaar in drie continenten een kantoor zal openen. In Nederland bestaat DNA uit 25 specialisten op het gebied van marktonderzoek, DMP/adtech-consultancy, webanalytics, data science, sociologie en gedragswetenschap. In zijn rol als CDO blijft Flaat DAN DNA leiden.
Flaat gaat ook over M1, dat in het eerste kwartaal van 2018 wordt gelanceerd in Nederland. M1 is het adresseerbare targetingplatform van het in 2016 door Dentsu Aegis Network geacquireerde Amerikaanse Merkle. M1, waarvan de wereldwijde uitrol in juni werd aangekondigd, richt zich op het direct adresseerbaar bereiken van consumenten.
Nigel Morris, CEO van Dentsu Aegis Network Americas: 'Wij ondergaan een transformatie als wereldwijde onderneming. Wij geloven dat de toekomst van onze industrie een gepersonaliseerde en direct adresseerbare is – dat een holistisch begrip van het gedrag en motivaties van mensen vereist. Met de uitrol van M1 in de VS en de geplande wereldwijde uitrol – lopen we voorop bij deze ontwikkeling.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing