89 goede doelen kiezen voor Roorda
- Bureaus
- 20 nov 2017 @ 08:33
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - FondsenwervingCommercials
- 20 nov 2017 @ 08:33
- Redactie Bureaus
Negenentachtig CBF erkende goede doelen starten een gemeenschappelijke campagne met als doel mensen te inspireren het gesprek over nalaten aan te gaan. Roorda Reclamebureau won het account na een pitch en ontwikkelde de strategie, campagne en het online platform.
Mischa Stubenitsky, woordvoerder van de samenwerkende goede doelen: 'We zien dat steeds meer mensen een deel van hun nalatenschap schenken aan een goed doel. Het is een mooie manier om wat jij belangrijk vindt tijdens je leven een vervolg te kunnen geven als je er zelf niet meer bent. Met de campagne willen we mensen inspireren het gesprek over nalaten aan te gaan.'
Uit onderzoek van onderzoeksbureau The Choice blijken Nederlanders maatschappelijk betrokken te zijn. Vier op de vijf Nederlanders zijn actief als vrijwilliger en/of doneren aan een maatschappelijk doel. Twee op de drie Nederlanders overwegen na te laten aan een goed doel. Tegelijkertijd vinden mensen het soms moeilijk om hun wensen te bespreken met familie en vrienden. Dit is met name een gevoelskwestie. Mensen willen nalaten, omdat ze het werk van goede doelen ‘belangrijk vinden’ (74 procent) of het een ‘mooi idee vinden’ (58 procent) dat hun idealen voortleven. Tegelijkertijd toont het onderzoek aan dat deze groep Nederlanders het soms moeilijk vindt om persoonlijke motieven en wensen kenbaar te maken. 28 procent vindt nalaten aan een goed doel geen geschikt onderwerp om met familie en vrienden te bespreken.
Joeri Jansen, Creative Director Roorda Reclamebureau: 'Voor de 89 goede doelen hebben we een merk ontwikkeld dat een lastig onderwerp bespreekbaar maakt. Het merk ‘toegift’ heeft een positieve lading. Roorda heeft ervaring in het bespreekbaar maken van lastige onderwerpen en het daadwerkelijk omzetten van intentie in gedrag. Denk bijvoorbeeld aan de met EFFIE’s bekroonde BOB en NIX18 campagnes. Voor ons was dit weer een mooie uitdaging om samen met de 89 goede doelen een nieuwe sociale norm te introduceren.'
Credits
Verantwoordelijk bij klant: Marjolein Blank (Dierenbescherming), Camille Boyer en Kolja Urban (KWF), Jos Willems (Greenpeace), Suzanne Morten-Taylor (Hartstichting) en Marielle Coster | Strategie en creatie: Roorda Reclamebureau | Mediabureau: Mediaxplain*
TVC
Regie: Bill Tanaka (Smarthouse films) | Producers Smarthouse films: Danielle Guirguis en Anouk Scheffens | Camera: Mike Fugers | Edit: Gert-Willem Visser | Post productie: The Compound | Muziek: Nando Eweg en Melcher Meirmans | Sounddesign: Recsound
Social content
Regie: Joeri Jansen | Camera: Jeroen Simons | Geluid: Gregoor van de Kamp | Edit en grading: The Compound | Sounddesign: Recsound
Website www.toegift.nl
Design: Dino Kho (Roorda Reclamebureau) | Realisatie: No Protocol
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Zwitserleven en Selmore lanceren een nieuw Zwitserleven-gevoel
- De marketingtransfers van week 10, 2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Voorjaarscampagne Hornbach zet lentegevoel centraal
- Gouden Loeki naar Hema en Hotel LAmour
- Praxis: ‘Van Grijs naar Groen’ is beter voor de kinderen
Laatste Nieuws
- Natwerk belooft totale creatieve... 19-03-2024
- [branded content] Mediahuis x Bever... 19-03-2024
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing