DDMA lanceert campagne Data, maak er iets moois van

DDMA lanceert campagne Data, maak er iets moois van
  • Bureaus
  • 17 nov 2017 @ 08:35
  • 21109 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • VideoBig dataCampagnes

DDMA, vereniging voor data en marketing, lanceert de B2B campagne ‘Data, maak er iets moois van’. In de snel veranderende, complexe en concurrerende datasector moet de marketeer - veel meer dan voorheen - van alle markten thuis zijn. Het is van belang dat men zich realiseert dat het in de kern gaat om de juiste balans tussen data, technologie en creativiteit. Met deze campagne vraagt DDMA aandacht voor de balans tussen science en art.

Diana Janssen, directeur DDMA: 'Technologie en data zijn essentieel voor marketing. Maar data gaat niet alleen om het hoofd, om enen en nullen. Het gaat ook om het hart.'

In de campagnevideo zien we een jongetje van 8 jaar, geïnspireerd door zijn vader die in het vak werkzaam is, ‘data’ verzamelen van zijn klasgenootjes om iedereen op zijn verjaardag een traktatie op maat te kunnen geven.

Janssen: 'In dit filmpje zie je dat creativiteit zorgt voor het onderscheidend vermogen om mensen écht te raken en in beweging te brengen.'

DDMA heeft de afgelopen jaren het aantal leden fors zien toenemen, omdat organisaties bij DDMA alles vinden wat nodig is om ‘marketing anno nu’ te kunnen bedrijven.

Robert van Geffen, voorzitter DDMA: 'We constateerden dat onze groei niet in verhouding stond tot de bekendheid van DDMA. Voor ons is dit een logisch moment om DDMA in nog bredere kring bekend te maken. Er zijn nog zoveel organisaties die kunnen profiteren van alles wat DDMA te bieden heeft.'

De campagne ‘Data maak er iets moois van’ is uiteraard sterk datagedreven en is onder meer te zien op  Facebook, LinkedIn, Twitter en op de website www.ddma.nl/datamaakerietsmooisvan.

Credits

Voor deze campagne heeft DDMA samengewerkt met een aantal partijen. Ceci n’est pas un bureau is de bedenker van het concept, Wefilm de produktiemaatschappij (regisseur Zara Dwinger) en Your Social/Oogst neemt het digitale stuk voor haar rekening. De Issuemakers tekende voor de PR-ondersteuning.

 

 

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken