Jacqueline Smit start voor zichzelf: Rockport Ink
- Bureaus
- 21 nov 2017 @ 11:01
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MediastrategiePersonaliaStrategieInnovatie
- 21 nov 2017 @ 11:01
- Jeroen Mirck
Jacqueline Smit is voor zichzelf begonnen. Dit voorjaar stapte ze op bij Telegraaf Media Groep, waar ze commercieel directeur was. Eerder was ze CEO van 538 Groep en had ze een directiefunctie bij Microsoft. Haar eigen bedrijf heet Rockport Ink.
Afgelopen week was er ineens een website: Rockportink.com. Op Facebook schreef Smit: '15 november: lancering nieuwe website. Die dag stond in beton gegoten in de agenda. Best gek, voor iemand die zo fluïde, iemand die zo 'in het nu is' als ik. Maar ja. Afspraak is afspraak. Ook (of misschien wel: vooral) als die met jezelf is. Goed nieuws: het is gelukt. Voor zover een website af kan zijn.'
Over haar positionering als zelfstandig ondernemer zegt Smit: 'Ik ben er voor die momenten dat je denkt: #watnu?' Op haar kersverse website gaat ze daar uitgebreider op in. 'Business plannen, beleidsnotities, visiedocumenten, merkmanifesten, forecasts: ik ken ze. Ik heb ze gemaakt, laten maken, begeleid, geïnitieerd, gefaciliteerd of moeten aanhoren. In ellenlange, dodelijk saaie sessies. Of in een tsunami van tienduizenden e-mails en PowerPoint decks over me heen gekregen, de afgelopen twintig jaar. Leidde dat ergens toe? Ja hoor. Vraag maar aan de bedrijven waarvoor ik heb gewerkt. Verandertrajecten rondde ik vaak sneller af dan verwacht en teams werken duurzaam effectiever.'
Smit: 'Volgens de vakbladen, de boekjes en de headhunters beweeg ik me "op het vlak van digitale transformatie en verandermanagement". Dat klinkt mooi, maar als je mij op de man af zou vragen wat ik nu eigenlijk precies doe, zou ik antwoorden: “ik breng mensen en merken naar het nu”. Dat klinkt misschien een stuk minder hip, maar raakt wel meer mijn kern.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 10, 2024
- Zwitserleven en Selmore lanceren een nieuw Zwitserleven-gevoel
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Voorjaarscampagne Hornbach zet lentegevoel centraal
- Gouden Loeki naar Hema en Hotel LAmour
- Praxis: ‘Van Grijs naar Groen’ is beter voor de kinderen
Laatste Nieuws
- Natwerk belooft totale creatieve... 19-03-2024
- [branded content] Mediahuis x Bever... 19-03-2024
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing