AMC en Joe Public confronteren publiek met te vroeg geboren baby's in campagne Emma Kinderziekenhuis

AMC en Joe Public confronteren publiek met te vroeg geboren baby's in campagne Emma Kinderziekenhuis
  • Bureaus
  • 20 nov 2017 @ 14:01
  • 16714 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • StorytellingZiekenhuisCommercialsCampagnes

Een in-your-face campagne: samen met de stichting Steun Emma is reclamebureau Joe Public Take-Away Advertising een indringende en tegelijkertijd vertederende campagne gestart rond te vroeg geboren baby's. We kijken live mee in de couveuse.

Als alles goed gaat boeken deze kleine diehards elke dag kleine overwinningen: een paar gram gewicht erbij, zelf drinken, van de Intensive Care af. Mijlpaaltjes die de komende tijd in nauw overleg met specialisten en ouders gevierd worden in verschillende, vooral digitale media.

Er is woensdagavond afgetrapt bij RTL Late Night, met aan tafel de ouders van de te vroeg geboren Boan, op dat moment 1198 gram en tijdens de uitzending live op het scherm te zien.

Een belangrijke rol in de campagne is weggelegd voor digitale buitenreclame. Door de actualiteitswaarde en flexibiliteit, zodat uitingen waar nodig onmiddellijk offline kunnen worden gehaald. En vanwege de impact van bewegend beeld op straat, zelfs live streaming.

Daarnaast is het goede nieuws rond de geportretteerde couveusekindjes onder meer te zien via online en sociale kanalen, in de bioscoop en in dagbladen.  

Onder het motto 'Maak ons nog beter' wil de campagne mensen trots maken op de mini-superhelden in het Emma Kinderziekenhuis en de geweldige zorg die ze daar krijgen. En vrienden werven ter ondersteuning van de nieuw te bouwen IC-Neonatologie afdeling, een samenwerking tussen het AMC en VUmc. Alle betrokken partijen werken pro bono aan het project mee.

Credits

Bureau: Joe Public Take-Away Advertising

Klant: Steun Emma, Nicole Meijer, Gwen van Mansum

Regie/fotografie: Harro van Schoonhoven

Licht: Jelle Mulder

Grading: Ambassadors, Brian Krijgsman

Media: Walk in Media, Cindy Jacobs

Digital agency: Tyrsday, gijsbregt Brouwer

DOOH: JC Decaux, Blow Up Media, Clear Channel, MMD, Interbest, Exterion

Bioscoop: Jean Mineur Mediavision

Dagblad/Online: TMG, Sanoma




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken