Kapooow ontwikkelt #PartOfMe-campagne Stedelijk Museum

Kapooow ontwikkelt #PartOfMe-campagne Stedelijk Museum
  • Bureaus
  • 16 nov 2017 @ 13:49
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • StorytellingSocial mediaKunst & CultuurCampagnes

Reclamebureau Kapooow heeft een nieuwe campagne ontwikkeld voor het Stedelijk Museum. Deze ‘Stedelijk is #PartOfMe’-campagne richt zich op toeristen en draait om echte ‘niet-Nederlandse Amsterdammers’ die al een tijdje in Amsterdam wonen. Zij vertellen in hun eigen taal over leven in Amsterdam en hun favoriete werk in het Stedelijk Museum.

Het Parool schreef deze zomer dat toerisme de economische motor is van Amsterdam. Dat is goed nieuws voor de culturele instellingen die de stad te bieden heeft. Daarom heeft Kapooow ervoor gekozen om het verhaal van het Stedelijk Museum te laten vertellen door echte ‘niet-Nederlandse Amsterdammers’.

Deze personen verwelkomen de toerist in Amsterdam. Daarna vertellen zij waarom het museum één van hun favoriete plekken in de stad is en over hun band met grootmeesters in de moderne en hedendaagse kunst zoals Piet Mondriaan en Barnett Newman. Ook vragen zij bezoekers hun eigen verhalen te delen met #PartOfMe.

Edu uit Spanje, bijvoorbeeld, werkt bij het beroemde Flying Pig Hostel in hartje centrum en vertelt over zijn band met ‘Victory Boogie Woogie’ het uitgesproken vrolijke werk van Willy Kock. Beeldend kunstenaar Chris uit Frankrijk is uitermate gefascineerd door ‘Vragende Kinderen’. Het werk wat Karel Appel maakte na een treinreis door Duitsland, kort na het einde van de Tweede Wereldoorlog. De Caraïbisch-Engelse Melissa ziet in de deftige man die aan een tafel zit in ‘On the terrace’ van Nola Hatterman haar eigen opa terug, want 'alle mannen in de Caraïbische eilanden hadden in die tijd die specifieke kledingstijl'. In de campagne komen verder nog Laura uit België, Karin uit Italië, Daniela uit Duitsland en Morgan uit de VS aan bod.

De verhalen worden verteld via gesponsorde video’s op Facebook en Instagram. Verder zijn de verhalen ook te lezen via banners, print en outdoor bij onder meer Schiphol en de Amsterdamse VVV-kantoren. Toeristen krijgen alleen de video te zien die relevant voor hen is. Ze worden aangesproken in hun eigen taal met lokale relevantie. Op de landingspagina kunnen bezoekers alle video’s bekijken. De campagne zal deze herfst- en kerstvakantie te zien zijn.

Credits

Klant: Stedelijk Museum

Bureau: KAPOOOW

Verantwoordelijk bij de klant: Jarina Rombouts, Sophia Koen

Creatie/strategie: Daniel van Breda, Remco Dongor

Regie: Steven Kuijs

Muziekproductie/Mixage: Six Feet High

Productie: KAPOOOW

Assistent-productie: Niels Raatjes

DOP: Steven Kuijs

Geluid: Sander Schreuders  

Webdesign: KAPOOOW



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken