'Meet the humans of Planet IFFR'
- Bureaus
- 30 nov 2017 @ 00:49
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - CampagnesBioscoopFilmKunst & Cultuur
- 30 nov 2017 @ 00:49
- Redactie Media
International Film Festival Rotterdam (IFFR) heeft zijn campagne voor de editie van 2018 gelanceerd. Daarin wordt de Homo Sapiens naar eigen zeggen op darwiniaanse wijze geanalyseerd, onder het motto: 'Meet the humans of Planet IFFR.' Ontwerpbureau 75B, ook uit Rotterdam, is verantwoordelijk voor de campagne.
Vorig jaar verkende het festival 'Planet IFFR', de plek waar cinema in al haar vormen een uniek en gevarieerd landschap creëert. Voor de 47ste editie zet International Film Festival Rotterdam de volgende stap en maakt kennis met de bewoners. De campagne van 2018 richt een wetenschappelijke blik op het eigenaardige landdier ‘homo sapiens’, oftewel human, met al zijn tegenstrijdige kwaliteiten het middelpunt van het festival.
'Planet IFFR is de plek waar alternatieve visies op film samenkomen', zegt festivaldirecteur Bero Beyer. 'Als we inzoomen, zien we dat het er stikt van de fascinerende wezens: ze zeggen het één maar bedoelen het ander; hun grote brein faciliteert abstracte gedachtegangen, maar ze nemen hun besluiten veelal vanuit de onderbuik; ze claimen feiten na te jagen, maar baseren hun relaties op subjectieve verhalen. Op IFFR herkennen deze menswezens zichzelf op het grote scherm, in elkaar en in de spiegel. We zijn allemaal the humans of Planet IFFR.'
De campagne is woensdag van start gegaan. Drukwerk en de online marketing combineren darwiniaanse beschrijvingen van onze diersoort met stills uit IFFR-films van voorgaande edities. Opnieuw werkt het festival samen met het Rotterdamse designbureau 75B, dat in 2008 het iconische IFFR-logo ontwierp, waaruit vele uitingen en campagnes volgden.
International Film Festival Rotterdam (IFFR), een van de grootste culturele evenementen van Nederland en een van de grootste publieksfilmfestivals ter wereld, vindt in 2018 plaats van woensdag 24 januari tot en met zondag 4 februari. Met de nieuwste speelfilms, documentaires, korte films, tentoonstellingen, optredens en talkshows is Rotterdam twaalf dagen lang de mondiale hoofdstad van de cinema. Ontmoetingsplek is festivalhart de Doelen. Er zijn live performances, debatten en Q&A’s met filmmakers en acteurs en elke filmavond wordt afgesloten met een feest in de Rotterdamse Schouwburg.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing