Patrick Driessen managing director van Chunk

Patrick Driessen managing director van Chunk
  • Bureaus
  • 20 nov 2017 @ 10:32
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CreatieStrategiePersonaliaInnovatie

Patrick Driessen is benoemd tot managing director van internationaal creatief bureau Chunk. In zijn nieuwe functie gaat hij zich richten op de uitbouw van de organisatie en op de internationale groei van Chunk. Met de komst van Driessen slaat het Amsterdamse bureau zijn vleugels uit naar onder meer Londen en Parijs.

In zijn netwerk staat Driessen (45) bekend als een gepassioneerde business builder en gangmaker die gericht is op het opnieuw uitvinden van innovatie, het herdenken van de concurrentie, het vinden en het inhuren van de beste mensen, het versnellen van de omzetgroei en het herinrichten van de werkomgeving om zodoende de bedrijfsprestaties snel te verhogen en de operationele groei risico's te beperken. De kennis en kunde die hij heeft opgedaan, gebruikt hij nu voor de internationale uitbouw van Chunk.

'Voor mij is het een groot voorrecht om het Chunk-team te komen versterken', zegt Driessen. 'Dit bureau is een goed bewaard geheim in de dynamische wereld van reclame, digital design en brand building. Dus voor mij een hele mooie uitdaging om de unieke toegevoegde waarde die de organisatie te bieden heeft op grotere schaal en ook buiten de landsgrenzen te gaan vermarkten.'

Mixende marktleider

Driessen benadrukt dat Chunk is uitgegroeid tot een marktleider in het mixen van nieuwe technologie, creativiteit en effectiviteit. 'Dat resulteert veelal in een hogere merkwaarde en betere resultaten voor onze klanten. Als ik bijvoorbeeld zie hoe nieuwe virtual reality technologie door het Chunk-team wordt toegepast en daar de commerciële impact van zie voor onze klanten, dan word ik daar echt door geïnspireerd.'

Martijn de Beijer en Frank Rosenhart, de co-founders en creatieve directeuren van Chunk, zijn verheugd met de komst van Driessen. 'Vanwege de snelle groei die ons bureau doormaakt, zijn we op zoek gegaan naar versterking en verbreding van ons management. Deze versterking hebben wij nodig om aan de vragen van onze klanten te voldoen. Omdat onze klanten steeds internationaler zijn en wij graag mee willen groeien, maken wij als creative agency de volgende stap. Zo zijn wij momenteel bezig met het opzetten van kantoren in Londen, Parijs en Singapore. Belangrijk voor ons is dat we met onze klanten meegroeien, waar ze ook zijn. Wij concurreren steeds vaker met grote internationale creative agencies, waarbij meerdere locaties van groot belang zijn.'

Chunk is een onafhankelijk full-service creative agency in Amsterdam, Londen en Parijs. Het Chunk team (bestaande uit zo’n 35 teamleden) werkt nauw samen met klanten zoals: Google Europe, VodafoneZiggo, hollandsnieuwe, Philips Benelux en Philips Global. Voor deze klanten houden we ons bezig met consultancy, marketing, reclame en design, maar dan wel vanuit een sterk digitaal DNA. Onze drijfveer is het geloof dat onze klant het beter kan doen: slimmere communicatie, hogere merkwaarden en sterkere resultaten.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken