Redpepper springt in employer branding

Redpepper springt in employer branding
  • Bureaus
  • 2 nov 2017 @ 10:28
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ArbeidsmarktZakelijkStrategieHR

Reclamebureau Redpepper verbreedt zijn koers. Bureaudirecteur Tjeerd de Jong is samen met Karel Beijen (PMS, BeyenMeyer) een nieuw initiatief gestart op het gebied van Employer Branding & Job Marketing. Deze nieuwe loot aan de boom heet Redpepper Arbeidsmarktcommunicatie.

'De arbeidsmarkt staat in de brand', laat managing partner Tjeerd de Jong van Redpepper weten aan MarketingTribune. 'Sinds kort is niet de afzetmarkt maar de arbeidsmarkt in veel sectoren de groei belemmerende factor. Het verkrijgen en behouden van medewerkers wordt met de dag moeilijker. Niet de sollicitant, maar de werkgever moet solliciteren.'

Daarom kiest De Jong voor een speciale focus op employer branding. 'Verleiden is anno 2017 belangrijker dan vinden. De (online) media kennis over bereik is inmiddels gemeengoed. Echter: 85% van de kandidaten is niet actief op zoek. In de praktijk zien we veel uitingen die uitwisselbaar zijn binnen een branche.'

'Wie alles wil zeggen, zegt niets'

Employer Branding wordt volgens De Jong veelal vertaald naar content-strategieën die weinig bijdragen aan unieke beeldvorming voor de arbeidsmarkt. 'Wie alles wil zeggen zegt niets. Bovendien is sprake van een forse mis-match in de communicatie tussen zender en ontvanger. De juiste weg is een strategische aanpak. Kies een relevant, eenduidig positionering van de Employer Brand gebaseerd op de identiteit en cultuur van de organisatie.'

Impactvolle vertaling daarvan naar communicatie vraagt volgens De Jong meer dan ooit creatief toptalent om impactvol te onderscheiden. 'We zorgen daarbij ook voor effectieve en consistente inzet van (digital) Job Marketing activiteiten.'

Redpper Arbeidsmarkt start met vier medewerkers, waarbij Karel Beijen (voorheen PMS en BeyenMeyer) creatief verantwoordelijk is. De nieuwe speler kiest positie als netwerkorganisatie met specialistische partners op het gebied van organisatieontwikkeling, onderzoek, (social) mediaplatforms, data analyse, en executie.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken