Solidaridad en Natwerk vrezen voor wereld zonder koffie

Solidaridad en Natwerk vrezen voor wereld zonder koffie
  • Bureaus
  • 16 nov 2017 @ 11:38
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MaatschappijFoodMVOCampagnes

Solidaridad heeft in samenwerking met Natwerk de spraakmakende campagne ‘Een wereld zonder koffie’ gelanceerd. Door klimaatverandering is de koffieproductie in gevaar, terwijl wereldwijd de consumptie jaarlijks groeit. Om ons bakje troost voor de toekomst veilig te stellen, roept de campagne consumenten, overheden, bedrijven, investeerders en de wetenschap met klem op om in actie komen.

'De campagne is gericht op de belevingswereld van de gemiddelde Nederlander', vertelt Frank de Ruwe, mede-eigenaar van Natwerk. 'Wij drinken gemiddeld 3,7 kopjes koffie per dag, waarmee we tot de top-3 grootste gebruikers ter wereld behoren. Het opraken van de koffie heeft vanzelfsprekend een grote impact op ons leven. De scenario’s die we kunnen verwachten hebben we, met een humoristische knipoog, beeldend gemaakt.'

Naast de video bestaat de crossmediale campagne uit een website, onderzoeks-PR, media -inkoop, een event in december en producten voor een wereld zonder koffie.

Investeren in koffiesector

Voor de totstandkoming van de campagne werd een pitch uitgezet. Daarbij was de consumentgerichte insteek van Natwerk doorslaggevend. 'Met de campagne willen we consumenten en het bedrijfsleven overtuigen om te investeren in de oplossing voor de problematiek in de koffiesector. Een wereld zonder koffie raakt immers niet alleen ons, maar vooral de 125 miljoen mensen wereldwijd die voor hun inkomen van de koffieteelt afhankelijk zijn. Om het koffiebedrijfsleven in beweging te krijgen hebben we de steun van de consument hard nodig', aldus Heske Verburg, directeur van Solidaridad.

Reinier Steures, mede-eigenaar Natwerk: 'We vinden het een eer om voor een organisatie als Solidaridad, te mogen werken en onze creativiteit in te zetten om hun doelen dichterbij te brengen. Een impactvolle en strategisch onderlegde campagne met een 360-graden karakter sluit goed aan bij wat Natwerk nu te bieden heeft. Met de video, die samen met regisseur Joris Dommels is gemaakt, laten we de emotie zien die koffie teweeg kan brengen. Op een originele, maar relevante, manier vragen we aandacht voor een wereldwijd belangrijk probleem. Houd eenwereldzonderkoffie.nl in de gaten, want er komt nog veel meer aan.' 

Credits

Klant: Solidaridad (Karin Jensma)
Bureau: Natwerk
Productiebedrijf: We Are Will
Regisseur: Joris Dommels 
Website: Hoppinger



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken