Speeddate-event van JongeHonden

Speeddate-event van JongeHonden
  • Bureaus
  • 7 nov 2017 @ 10:01
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • EvenementCreatieReclame

Stichting JongeHonden houdt op 16 november de jaarlijkse Portfolio + Speeddate Avond. Het event is een mix van de portfolio-avond, waar Stichting JongeHonden bureaus uitnodigt om het werk van de meest talentvolle jonge creatieven uit de business te reviewen in hun zoektocht naar nieuw talent, en daarnaast ook een speeddate-event. Tijdens deze speeddates gaan jonge creatieven in gesprek om hun partner in crime te vinden.

Het evenement vindt plaats op de James Wattstraat 73, bij eetcafé House of Watt. Om 19.00 openen de deuren. De portfolio-avond is interessant voor zowel jonge creatieven als de vriendjes van de stichting. JongeHonden dankt haar bestaansrecht onder andere aan het warme hart van deze grote en kleine vriendjes van de stichting. Tot deze vriendjes behoren de beste Nederlandse reclamebureaus en mediabedrijven. Zij sponseren de stichting een jaar lang, waardoor de stichting jaarlijks de activiteiten kan doorzetten en zo jongehonden de beste hulp kan bieden in hun creatieve opstart. 

Stichting JongeHonden biedt de zoekende jonge honden de kans om zichzelf in de kijker te spelen van deze aangesloten bureaus. Een unieke kans om een portfolio één-op-één te bespreken met een creatief directeur naar keuze. Voor de creatieve directies een unieke kans om een uiteenlopend aanbod aan portfolio's te reviewen en te bespreken. 

Speeddating

Het jaarlijks terugkerende event trekt jaarlijks rond de 100 enthousiaste jong creatieven.
Ook dit jaar wordt een grote opkomst verwacht, getuige de al ruim 70 inschrijvingen.
Bureaus die zich nog voor aankomende Speeddate & portfolio night willen aanmelden als vriendje bij de stichting kunnen dat doen via een mailtje naarinfo@jongehonden.nl of de website.

Naast het recruiten van jong talent, gaat het jonge talent zelf ook op zoek naar de perfecte match. Met het speed date principe worden jonge creatieven aan elkaar voorgesteld om zo te kijken of ze als persoon en als professional bij elkaar passen. Robin Poelmann (junior creatief) en Ysabelle Tierie (junior copywriter) vonden elkaar tijdens een eerdere Speeddate avond en werken nu als succesvol koppel bij reclamebureau TBWA.

Poelmann: 'De speeddate avond is - zeker in de enorm competitieve en kleine reclamewereld - één van de weinige manieren om in contact te komen met soortgelijke professionals. Via JongeHonden kom je vaak professionals tegen die met je levelen, en ongeveer op hetzelfde punt in hun carriere zijn beland als jij. Dat zorgde ervoor dat Ysabelle en ik een enorme 'match' vonden in onze portfolio's en nu echte partners in crime zijn.'

Op dit moment hebben de volgende bevriende bureaus al aangekondigd aanwezig te zijn op 16 november: Ogilvy, Media Monks, ConspiracySinc, Tosti Creative, BrandBase, Smoke&Mirrors, Roorda, VICE, Mensch, The Oddshop, DDB & Tribal en Eigen Fabrikaat.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken