Virale employer branding voor Jacobs Douwe Egberts
- Bureaus
- 10 nov 2017 @ 14:00
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 10 nov 2017 @ 14:00
- Redactie Bureaus
Creatief bureau Vuur heeft de nieuwe employer branding-campagne voor Jacobs Douwe Egberts (JDE) ontwikkeld. Impact staat hierin centraal. Door dit abstracte begrip tot leven te brengen wil JDE professionals en starters aantrekken.
Op basis van onderzoek naar de drijfveren van medewerkers ontwikkelde Vuur in samenwerking met JDE een employer value proposition. Kernbelofte: 'Wat jij bij ons doet, heeft impact.' Impact op het merk, impact op de organisatie en impact op je eigen ontwikkeling. Maar hoe laat je zo’n abstract woord tot de verbeelding spreken?
Niels Megens, creative director bij Vuur: 'We wilden impact visueel maken, zonder te vervallen in testimonials met een portretfoto. Dankzij een unieke Rube Goldberg Machine, die we bouwden in samenwerking met Big Shots, is dat gelukt.'
Online mediastrategie: van video naar vacature
Om nieuw talent aan te trekken, serveert de campagne video’s uit via native advertising, YouTube, LinkedIn en Facebook. Deze trailer leidt de kijker naar de site werkenbijJDE.nl. Met behulp van retargeting worden de vacatures vervolgens bij de doelgroep onder de aandacht gebracht onder andere via MarketingTribune.
Credits
Klant: Jacobs Douwe Egberts | Verantwoordelijk bij klant: Judith Bejczy en Jenny Coolen | Bureau: Vuur | Account: Bert de Jong en Yvette Bolink | Creative Director: Niels Megens | Creatie: Niels Megens en Laura Bording | Agency producer: Niels Scheide | (Post)productie: Big Shots Group | Director: Robert-Jan Glas en Dominic Soete | Producer: Mitchell Duffree
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing