Isabelle Dacz, CEO Wavemaker: 'We aim for the moon'

Isabelle Dacz, CEO Wavemaker: 'We aim for the moon'
  • Bureaus
  • 29 dec 2017 @ 08:59
  • 19013 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • InterviewMediabureau

In het najaar van 2017 fuseerden MEC en Maxus+Helder in een nieuw GroupM-bureau: Wavemaker. Samen met Managing Director Edward Knol zorgt CEO Isabelle Dacz voor de dagelijkse leiding. Dit jaar maakte Dacz een enorme sprong in DeMedia100. Een eindejaarsgesprek met MarketingTribune.

MEC en Maxus+Helder zijn in Wavemaker verenigd. Was het moeilijk om de bedrijven, mensen en accounts te integreren?

'Nee, eigenlijk niet, maar natuurlijk gaat er veel tijd en energie in zitten. Het is een wereldwijde samenvoeging, goed doordacht en begeleid. Maxus+Helder en MEC delen een gemeenschappelijke cultuur, ambitie en ondernemende mentaliteit.'

Tim Castree, Global CEO van Wavemaker, noemt het bedrijf een gloednieuw media-, content- en technologiebureau. Wat is de propositie van Wavemaker in Nederland?

'Drie belangrijke uitdagingen voor marketeers zijn: het begrijpen van de gehele consumer journey, het creëren van een single view of the consumer en de juiste balans tussen branding en sales. Door onze consumer journey approach, helpen wij onze klanten bij het vertalen van doelgroepgedrag en -inzichten naar slimme beslissingen die leiden tot groei. Dit alles gebaseerd op onze drie pilaren: media, content en technologie.'

Wat kan Wavemaker wat anderen niet kunnen?

'Iedere klant is anders en daarmee ook hun behoeften. Wij creëren geïntegreerde media-, content- en technologieteams rondom de klantvraag. Vanuit onze obsessie voor het begrijpen van de consumer journey zijn wij in staat zijn om communicatiewaarde toe te voegen aan elke fase van de journey.'

Waarom is Wavemaker succesvol? 

'Wij laten zien dat wij de business van de klant begrijpen en wij zijn in staat door middel van nieuwe inzichten een concrete oplossing te bieden op het snijvlak van media, content en technologie. Zo kunnen wij de consumer journey optimaliseren waarbij wij altijd gebruikmaken van een concreet meetplan. Wat wij graag willen overbrengen is onze passie voor het werk dat we voor onze opdrachtgevers mogen doen en hen echt te helpen met groeien.'

Jij bent CEO en Edward Knol managing director. Hoe ziet jullie taakverdeling eruit?

'Het is fijn om het met z’n tweeën te kunnen doen. Edward en ik zijn echt aanvullend, zodat we de juiste keuzes maken in strategische beslissingen. Om onze propositie waar te maken, gebruiken we de kracht en expertise van GroupM en de WPP-bureaus. Dit verdient ons beider aandacht.'

Wat zijn de ambities van Wavemaker?

'We aim for the moon, roep ik altijd. We willen echt voorop blijven lopen in de integratie tussen media, content en technologie. Met als primair doel om de groei van de business van onze klanten te realiseren.'

Welke mediumtypes zullen groeien in 2018?

'Remon Buter heeft op het jaarlijkse 'This Year Next Year'-congres van GroupM laten zien dat we verwachten dat de digitale acceleratie alleen nog maar harder gaat en dat de totale mediabestedingen niet veel zullen groeien. De uitdaging voor ons vak is om met hetzelfde of minder budget betere resultaten te realiseren en dat doen wij dankzij technologie.'

Hoe zie jij mediabureaus de komende jaren ontwikkelen? 

'Het bureau van de toekomst moet zich aanpassen aan de nieuwe realiteit. Veel merken zijn bezig met hun digitale transformatie. Het is dan ook belangrijk om kritisch te kijken naar ons proces, onze mensen en de technologie. Hoe kunnen wij onze assets inrichten en optimaliseren? Anderzijds zijn wij in deze transformatie ook een partner voor onze klanten en verantwoordelijk voor het vormgeven van een nieuw services- en samenwerkingsmodel.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken