GR8 Industries verandert in Gr8 agency
- Bureaus
- 1 dec 2017 @ 14:17
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Strategie
- 1 dec 2017 @ 14:17
- Sjaak Hoogkamer
Vanaf vandaag, 1 december, gaat het Bredase content marketing bureau GR8 Industries verder onder de naam Gr8 agency. Great brands tell gr8 stories, is de nieuwe pay-off van het bureau.
Berry van Nes, managing director van Gr8 agency: ‘Ons bureau is gespecialiseerd in content marketing en vooral in het ontwikkelen van gr8 stories. Deze verhalen vol impact zijn het resultaat van een strategische aanpak en een creatieve invulling; daar ligt de sweet spot. Hierbij wordt optimaal gebruik gemaakt van data, technologie en media.’
Merkstrategie
Gr8 startte in 2008 als sport marketingbureau. Vanuit het besef dat sportmarketing een middel is en nooit een doel op zich werd in 2016 de koers bijgesteld. Er was meer behoefte aan een benadering gebaseerd op merkstrategie en content development. Van Nes, toenmalig strategy director bij zusterbureau Superrebel nam de leiding over van gr8, dat daardoor sterk vanuit zijn expertise ging werken. Het team werd vervolgens aangevuld met content specialisten.
Van Nes: ‘Sport is nog steeds een geweldige manier om content te maken die mensen raakt en inspireert. Maar er zijn veel meer domeinen en partnerships waarmee we impactvolle verhalen kunnen maken. Content ondergaat een zelfde evolutie als sponsoring 10 jaar geleden. Content zonder goed verhaal is hetzelfde als sponsoring dat enkel bestaat uit een logo op een shirt plakken. De combinatie van data, technologie en media biedt volop mogelijkheden om succesvolle verhalen te creëren. Onze sportgeschiedenis helpt ons daarbij en geeft ons een voorsprong als agency voor content marketing. Als geen ander weten we dat je afgerekend wordt op het resultaat, dat content alleen succesvol is als het scoort. It is not how good you are, but how gr8 you want to be.’
Cocktail
Om gr8 stories te maken zet volgens Van Nes het gr8 team (www.gr8.eu) alles in wat relevant is en wat de doelgroep raakt. ‘Soms is dat een inspirerend partnership, soms komt het uit het merk, de emotie of de mentaliteit. Daarom vind je bij gr8 een gedreven en inspirerend team met een spannende cocktail aan expertises. Merkstrategie, PR, social media, content development en creatie. Iedereen benadert gr8 stories vanuit zijn expertise, maar allemaal hebben ze een ding gemeen. Ze kunnen ook heel goed buiten de eigen kaders van middelen denken. Het doel heiligt de middelen. Dat is waar gr8 agency en een gr8 story zich in onderscheiden.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing