Justlease en Toyota brengen ode aan Ireen Wüst
- Bureaus
- 29 dec 2017 @ 00:42
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - CommercialsCampagnesSponsoringSportOlympische Spelen
- 29 dec 2017 @ 00:42
- Redactie Sponsoring
Sponsors Justlease en Toyota lanceren in aanloop naar de Olympische Winterspelen van 2018 in PyeongChang de campagne 'What’s your drive?' Via een extra lange commercial brengen beide bedrijven een ode aan Nederlands grootste sportvrouw: Ireen Wüst.
Justlease en Toyota willen met deze speciale campagne benadrukken dat achter ’s lands grootste olympiër een enorme drive verscholen gaat, die bijdraagt aan het succes. Wüst wist zich inmiddels te plaatsen bij het olympisch kwalificatietoernooi op de 1.000 en 3.000 meter. Daarmee kan ze haar droom verwezenlijken om op vier opeenvolgende Spelen een gouden medaille te winnen.
De Nederlandse kopvrouw van het langebaanschaatsen mikt op een prestatie van wereldformaat. Op drie Winterspelen heeft ze acht medailles gewonnen (waarvan vier goud) wat haar tot de meest succesvolle Olympische sporter van Nederland maakt. Tevens werd ze in Sotsji uitgeroepen tot beste vrouwelijke Olympiër (ANOC Award).
'Groot kampioen moet je groots eren'
Rogier van Ewijk, directeur van Justlease: 'Ireen is Nederlands grootste sportvrouw. Niemand wist zoveel eremetaal te halen voor ons land op de Olympische Spelen. Daarmee heeft zij ons land een grote dienst bewezen, waar wij haar zeer erkentelijk en dankbaar voor zijn. Het minste wat wij kunnen doen is haar verhaal en prestaties zo goed als mogelijk in beeld brengen. Via deze commercial laten we zien wat het inhoudt om als persoon 14 jaar op het hoogste podium te staan. Letterlijk jarenlang een schema van rusten, eten, trainen en presteren. Dag in, dag uit. Iedere Nederlander die iets met sport heeft zal zich aangesproken voelen door deze video. Het geeft precies dat gevoel weer waar wij Nederlanders trots op zijn.'
De commercial vormt onderdeel van de gehele campagne ‘What’s your drive?’ van Justlease rondom de Olympische Spelen en Team Justlease.nl, de schaatsploeg waar Ireen Wüst kopvrouw van is. In deze fase is er bewust voor gekozen om voornamelijk de atleet het podium te geven. De video wordt vrijdag 29 december gelanceerd in Thialf tijdens het Olympisch Kwalificatie Toernooi, maar was donderdag al beschikbaar op het YouTube-kanaal van Team Justlease.nl. En uiteraard ook hier op MarketingTribune.nl.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing