Loden Leeuw: Albert Heijn en Ali B irriteren het meest
- Bureaus
- 5 dec 2017 @ 00:14
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - AwardCommercialsTelevisieReclame
- 5 dec 2017 @ 00:14
- Jeroen Mirck
Met de Gouden Loeki op komst zijn traditiegetrouw eerst de Loden Leeuwen uitgereikt. Deze publieksprijzen van consumentenprogramma Radar voor de meest irritante tv-reclame gingen ditmaal naar Ali B (voor zijn Yarden-commercial) en retailer Albert Heijn. Geberit won zaterdag al de Loden Radioleeuw.
Albert Heijn heeft in het AvroTros-programma Radar de Loden Leeuw gekregen voor de tv-campagne 'Buik, billen, bonus'. De helft van de stemmers vond dat de irritantste reclame. De personal trainer uit het spotje riep mensen van tevoren al op om op hem te stemmen. 'Ik ben een sportman,ik wil natuurlijk wel winnen', zei hij bij het in ontvangst nemen van het beeldje.
Ali B kreeg voor de commercial van Yarden de Loden Leeuw van meest irritante BN'er in een tv-commercial. Hij kreeg steun van 36% van de stemmers. In totaal werden in beide categorieën ruim 28.000 stemmen uitgebracht.
Vorige maand werden alle genomineerden bekend. Albert Heijn won van de rivalen Becam en Gamma. Ali B bleek irritanter dan de eveneens genomineerde Winston en Renate Gerschtanowitz (samen al wassend in een Robijn-commercial) en Paul Haenen met een dubbelrol in een spot voor Pricewise.
Zaterdag werd de Loden Radioleeuw al uitgereikt voor de meest vervelende radiospot. Die eer viel te beurt aan Geberit voor de reclame 'Stank hoeft niet te stinken'.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- personal trainer
- billen
- Loden Leeuw
- commercial
- tv-reclame
- irritant
- BN'er
- Yarden
- Radar
- Ali B
- 2017
- bonus
- Albert Heijn
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing