N=5 ontwikkelt nieuwe positionering Aidsfonds

N=5 ontwikkelt nieuwe positionering Aidsfonds
  • Bureaus
  • 1 dec 2017 @ 13:03
  • Link
  • Suzanne van der Meij
    Suzanne van der Meij

    redacteur
    Nederlands MediaNetwerk
  • Geen tag

Aidsfonds heeft in samenwerking met N=5 een nieuwe positionering ontwikkeld. Met de liefde als kern. Met deze nieuwe positionering keert Aidsfonds terug naar de essentie van het merk: alle liefdes beschermen tegen de gevolgen van aids.

Met medicijnen kun je met hiv een gezond en lang leven leiden. Maar van de 37 miljoen mensen met hiv krijgt pas de helft hiv-remmers. Elk jaar overlijden er daarom nog één miljoen mensen aan de gevolgen van aids. Dat zijn er veel te veel. Dus blijft Aidsfonds vechten totdat aids écht de wereld uit is.

In Nederland is er al veel bereikt. Ruim 80 procent van de mensen met hiv wordt behandeld. Hierdoor is de noodzaak voor mensen om te doneren minder voelbaar. Maar er moet wereldwijd én ook in Nederland nog veel gebeuren om een einde te maken aan aids. Daarom ontwikkelde Aidsfonds samen met N=5 een nieuwe positionering. Niet met dood en verderf, maar met liefde in de hoofdrol. 

Alle liefdes zijn namelijk bijzonder en het waard om te beschermen. Tegen aids, stigmatisering en discriminatie. Of het nu gaat om de liefde voor je minnaar of de liefde voor je kind. Aids raakt vele liefdes. Zeker in landen waar je niet vrij bent om te houden van wie je wilt. Waar je geen hiv-remmers krijgt als je homo bent. Of waar moeders hun kind niet kunnen laten testen op hiv uit schaamte of angst.

Met deze campagne roept Aidsfonds iedereen op om te helpen een einde te maken aan de aidsepidemie en de liefde te beschermen. Stop aids. Uit liefde voor alle liefdes. 

Suzanne van der Meij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken