Roorda lanceert College voor de Rechten van de Mens campagne
- Bureaus
- 8 dec 2017 @ 09:52
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Commercials
- 8 dec 2017 @ 09:52
- Redactie Bureaus
Zondag 10 december is het De Internationale dag van de Mensenrechten. Het College voor de Rechten van de Mens start die dag een landelijke campagne over mensenrechten in Nederland. Roorda Reclamebureau maakte de campagne samen met de jonge regisseur Victor Zwiers en muzikant Pete Philly.
Iedereen heeft recht op een gelijke behandeling. Of te wel: wat je ook bent, je bent allemaal mens, en hebt de vrijheid te doen wat je kunt om je te ontwikkelen en deel te nemen aan de samenleving. Toch lijken mensenrechten vaak vooral voor anderen belangrijk: in verre landen, met dictatoriale regimes. Hier in Nederland zijn we ons minder bewust van het belang van onze eigen mensenrechten. Het College voor de Rechten van de Mens gaf Roorda Reclamebureau de opdracht om dit bewustzijn te versterken.
Joeri Jansen, creative director Roorda Reclamebureau: 'Campagnes rondom mensenrechten hebben de neiging uitsluiting te laten zien. De negatieve norm staat daarin vaak centraal. Terwijl we het in Nederland eigenlijk best goed voor elkaar hebben. De norm is dat we NIET discrimineren en wanneer dat wel gebeurt wordt dat aangepakt. Bijvoorbeeld door een klacht in te dienen bij het College voor de Rechten van de Mens. Door de positieve norm te laten zien weet iedereen weer hoe we hier in Nederland met elkaar omgaan; als gelijke.'
De campagne start met een tv commercial en online. Later zal de campagne ook in print en outdoor te zien zijn. De tv commercial werd geregisseerd door de jonge regisseur Victor Zwiers (The Boardroom) die voor de campagne zelfs een tatoeage liet zetten. Rapper en muzikant Pete Philly sprak de voice over in.
Credits
Klant: College voor de Rechten van de Mens | Verantwoordelijk bij klant: Sevinc Keskin en Lieke Ploegman | Bureau: Roorda Reclamebureau | Strategie: Paul Sijtsma | Creatie: Willem Droog, Stefan Apswoude en Joeri Jansen | Account: Judit de Graaff en Floor Busch | Artwork en design: Dino Kho | Production Company: The Boardroom | Director: Victor Zwiers | Producer: Dhani Rahmanwan | Camera: Leon de Haas en Christianne Besems | Edit: Victor Zwiers | Compositing: Kimberley Klaiber | Grading: Roel Videler | Sounddesign en muziek: SoundCircus | Voice Over: Pete Philly | Tattoo Artist: Thomas Brouwer | Lettering: Marlis Zimmermann | Mediabureau: Initiative
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing