Vandebron start campagne om suf imago duurzaamheid te doorbreken

Vandebron start campagne om suf imago duurzaamheid te doorbreken
  • Bureaus
  • 8 dec 2017 @ 09:59
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Commercials

Duurzame energiemarktplaats Vandebron stelt consumenten in staat hun energie rechtstreeks bij een duurzame producent in te kopen. Missie van het bedrijf: de transitie naar duurzame energie versnellen. Om meer mensen bij deze missie te betrekken, voert Vandebron campagne met de geitenwollen sok als hero.

Het bedrijf wil dat duurzaamheid niet langer iets is voor een kleine groep voorlopers, maar iets wat iedereen omarmt. Startend met het omarmen van geitenwollen sokken.

Vandebron opent het Geitenwollen Sokken Atelier, waarmee het een ode brengt aan geitenwollen sokken. Samen met schoenontwerper Luc Aarts wordt het ondergewaardeerde kledingstuk neergezet als hét positieve symbool voor duurzaamheid. Het pop-up atelier wordt op 14 december op feestelijke wijze geopend en is vervolgens twee dagen te bezoeken door publiek. Schoenenfreaks en sneakerheads, maar ook andere geïnteresseerden kunnen bij het atelier langskomen om hun oude schoenen te laten customizen. Daarbij kunnen bezoekers ook zelf met hun schoenen aan de slag.

De merkactivatie is onderdeel van een totaalcampagne, ontwikkeld in samenwerking met Tosti Creative, Copy Commando en Since ‘88. De campagne bestaat uit een online video, online advertenties, straatactivaties en een influencercampagne. Wie overstapt naar Vandebron via de campagnewebsite ontvangt een exclusief paar Vandebron geitenwollen sokken.

Mart Vonk, Head of Brand bij Vandebron: 'Als duurzame club vinden we het hoog tijd dat duurzaamheid doodnormaal en iets van de massa is. Je ermee bezig houden is namelijk niet suf, maar iets om trots op te zijn. Toch heeft de geitenwollen sok nog een wat negatief imago. Het staat voor veel mensen voor een wereldvreemde en suffe denkwijze. Wij vinden dat het moet staan voor daadkracht, lef en visie. Een nieuw imago dus voor geitenwollen sokken en voor duurzaamheid. Beide moeten omarmd worden.'

Tom de Louw, account director bij Tosti Creative: 'Vandebron is ons nieuwste account en we vinden het geweldig om voor hen te werken. Een klant die durft te vernieuwen: niet alleen op energiegebied en duurzaamheid, maar ook op het gebied van campagnes. En samen gaan we het suffe imago van duurzaamheid doorbreken.'

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken