CheapTickets zet in op weather targeting
- Bureaus
- 31 jan 2018 @ 00:58
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ReclameOutdoorCampagnes
- 31 jan 2018 @ 00:58
- Redactie Media
OOHA Media heeft samen met CheapTickets een innovatieve campagne op digitale snelwegmasten laten draaien. Het bijzondere aan deze campagne is dat deze live adaptive advertentie alleen te zien was op het moment dat het regent.
Hoe werkt dit? Via meteogegevens op internet wordt gekeken of er binnen een bepaalde straal om de mast neerslag valt. Indien dit het geval is, wordt de campagne automatisch getoond.
Joost de Wit van Travix, het moederbedrijf van CheapTickets, geeft aan dat het websitebezoek op Cheaptickets.nl stijgt als het regent. 'Het inzetten van snelwegmasten op basis van neerslag is daarom een slimme zet om het bezoek naar de website te vergroten. Wanneer het regent zijn mensen namelijk eerder geneigd om een vakantie te boeken naar een zonnige bestemming.'
Snelwegreclame werkt het beste als het een relevante boodschap overbrengt op een logisch tijdstip. Eerder was het al mogelijk om een campagne in te zetten op een bepaalde weersituatie met behulp van programmatic buying. Sinds kort is dit ook voor reguliere adverteerders mogelijk.
CheapTickets maakt dus gebruik van weather targeting. Hierbij kunnen adverteerders hun campagne inzetten op een bepaalde weersituatie. De campagne is dan alleen te zien als bijvoorbeeld de zon schijnt of, in het geval van CheapTickets, wanneer het regent. Het voordeel hiervan is dat organisaties gerichter kunnen adverteren.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing