CheapTickets zet in op weather targeting

CheapTickets zet in op weather targeting
  • Bureaus
  • 31 jan 2018 @ 00:58
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameOutdoorCampagnes

OOHA Media heeft samen met CheapTickets een innovatieve campagne op digitale snelwegmasten laten draaien. Het bijzondere aan deze campagne is dat deze live adaptive advertentie alleen te zien was op het moment dat het regent.

Hoe werkt dit? Via meteogegevens op internet wordt gekeken of er binnen een bepaalde straal om de mast neerslag valt. Indien dit het geval is, wordt de campagne automatisch getoond.

Joost de Wit van Travix, het moederbedrijf van CheapTickets, geeft aan dat het websitebezoek op Cheaptickets.nl stijgt als het regent. 'Het inzetten van snelwegmasten op basis van neerslag is daarom een slimme zet om het bezoek naar de website te vergroten. Wanneer het regent zijn mensen namelijk eerder geneigd om een vakantie te boeken naar een zonnige bestemming.'

Snelwegreclame werkt het beste als het een relevante boodschap overbrengt op een logisch tijdstip. Eerder was het al mogelijk om een campagne in te zetten op een bepaalde weersituatie met behulp van programmatic buying. Sinds kort is dit ook voor reguliere adverteerders mogelijk.

CheapTickets maakt dus gebruik van weather targeting. Hierbij kunnen adverteerders hun campagne inzetten op een bepaalde weersituatie. De campagne is dan alleen te zien als bijvoorbeeld de zon schijnt of, in het geval van CheapTickets, wanneer het regent. Het voordeel hiervan is dat organisaties gerichter kunnen adverteren.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken