Fitzroy schiet commercial Oikocredit in India

Fitzroy schiet commercial Oikocredit in India
  • Bureaus
  • 29 jan 2018 @ 10:24
  • 7508 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CampagnesCommercialsStorytelling

Toegang tot krediet of financiële instituties is niet voor iedereen overal vanzelfsprekend. Dit betekent niet dat de wil om zelf iets op te bouwen ontbreekt. Door te beleggen in microkrediet kan iedereen ondernemende mensen helpen met hun droom. Deze boodschap wil Fitzroy uitdragen in de nieuwe commercial voor Oikocredit.

Eric Holterhues, directeur van Oikocredit: 'In de commercial laten we Asha uit India zien die een droom heeft: een eigen atelier beginnen. Deze droom wordt uitgebeeld in een traditionele Bollywood-setting. In de commercial stappen we vervolgens uit haar droom en tonen we de werkelijke situatie waarin mensen zoals Asha verkeren. Via Oikocredit kan iedereen ondernemende mensen met een droom helpen; niet door geld te schenken, maar door te beleggen in microkrediet zodat mensen geld kunnen lenen. Zo krijg je commitment bij de plaatselijke bevolking en ontvangen klanten van Oikocredit een goed gevoel en een mooi rendement.' 

Marnix Tiggeloven, eigenaar van Fitzroy: 'Ongelooflijk trots om voor deze mooie klant met relatief weinig middelen zo’n commercial te maken. Eigenlijk zou iedereen klant bij Oikocredit moeten worden om zo het ondernemende in de mens verder te stimuleren.'

De commercial werd geregisseerd door Marco Grandia en geproduceerd door Fitzroy in samenwerking met Hectic Content Mumbai. De film is te zien op televisie en online en wordt ondersteund door banners, DM’s en advertorials.

Credits

Klant: Oikocredit | Bureau: Fitzroy | Verantwoordelijk bij klant: Eric Holterhues | RTV: Fatima Engelhard | Regie: Marco Grandia | D.o.P.: Sundeep Chatterjee | Line Productie: Hectic Content | Editor: Lisette van der Lee | Postproductie: De Grot | Sounddesign: Haaifaai De Luxe




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken