Primeur tv-reclame bij rebranding Ace & Tate

Primeur tv-reclame bij rebranding Ace & Tate
  • Bureaus
  • 26 jan 2018 @ 10:37
  • 7934 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • MerkenCampagnesBrandingFilm

Ace & Tate gaat terug naar zijn roots voor de lancering van de campagne 'Come as You Are'. Dit is de eerste echte multi-channel campagne, die ook de eerste stappen van Lotte van Raalte (Halal) in de wereld van video toont. Zij regisseerde twee korte films die de campagne ondersteunen.

Als kick-off voor hun nieuwe merkidentiteit starten ze met het verkennen van de vele facetten van vier Amsterdamse karakters. Vol trots zitten de brillen op de gezichten van deze inspirerende individuen uit Ace & Tate’s homebase - vastgelegd door niemand minder dan local hero Lotte van Raalte.

Dit project ligt op de scheidslijn tussen content en campagne en legt de basis voor Ace & Tate’s nieuwe merkplatform dat dit voorjaar verschijnt. 'Come as You Are' laat een groep upcoming Amsterdamse creatieven zien; hun werk, identiteit, overtuiging, afkomst en plannen.

Diepe connecties met de creatieve community, het aanreiken van nieuwe perspectieven en waardering van zelf expressie liggen aan de basis van Ace & Tate’s visie. Op een natuurlijke manier verbindt het merk zich aan de geportretteerde mensen, leert het over hun ervaringen en verkent het de verschillende facetten van hun karakters. Wat betekent hun identiteit en welke rol speelt deze in hun dagelijks leven? 'Come as You Are' omarmt het idee dat iedereen is opgebouwd uit meerdere karakters - dat je niet door een frame wordt gedefinieerd, maar door meerdere.

Anoma Whittaker, Head of Creative van Ace & Tate: 'We zijn trots om 2018 te starten met een nieuwe creatieve richting die de maat aangeeft voor het komende jaar. Ace & Tate begint een nieuw hoofdstuk, dat meer menselijk, meer inclusief en meer aansluit bij onze brand values. We plaatsen mensen boven ons product - het was belangrijk om dicht bij huis te beginnen met innovatieve individuen uit Amsterdam. We delen de unieke verhalen van deze pioniers met ons publiek. En dit is nog maar het begin.'

Lotte van Raalte, Photographer & Director bij Halal: 'Dit project van Ace & Tate, om mensen met echte verhalen in de spotlight te zetten, trok me direct aan. Als fotograaf heb ik me altijd gericht op het laten zien van authentieke karakters. Toen de kans zich voordeed om ook de films te regisseren, wilde ik bovenal trouw blijven aan mijn visuele DNA en creatieve handschrift. Dit proces verliep moeiteloos, door de spannende karakters en inspirerende verhalen. Met veel creatieve vrijheid ontwikkelden we sterke visuele en conceptuele ideeën, die de verhalen van deze innovators op een geweldige manier vastleggen.' 

Credits

Client | Ace & Tate
Creative Director | Anoma Whittaker
Production | HALAL
Director | Lotte van Raalte
Producer | Floor Schroeijers
D.O.P | Daan Bukman
Offline edit | De Kapsalon (Annelien van Wijnbergen)
Grading | De Grot
Music | Cedric van de Graaf (Frederik Molenschot) & Vincent Hiver (Piet Langeveld)
Sound | Sharkee in De Grot




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken