Roorda en PC Uitvaart relativeren dood op z'n Mokums
- Bureaus
- 15 jan 2018 @ 09:00
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - OutdoorVideoBrandingCampagnes
- 15 jan 2018 @ 09:00
- Redactie Bureaus
PC Uitvaart profileert zich in een nieuwe campagne als typisch Amsterdams bedrijf. Roorda Reclamebureau versterkt de lokale verbintenis door gebruik te maken van typische Amsterdamse 'recht voor zijn raap' uitdrukkingen die de dood relativeren. Het design van de opvallende posters is net zo kleurrijk als de Amsterdamse taal zelf.
Naast de posters in de stad, advertenties in Het Parool en huis-aan-huis bladen, is de campagne ook online en op AT5 te zien met een serie video’s van ‘Kale & Kokkie’. Dit ras-Amsterdamse duo weet niet alleen alles over Ajax, maar ook alles over de herkomst en het gebruik van de Amsterdamse uitdrukkingen. De campagne start maandag 15 januari.
Roorda gebruikt rijke straattaal
Joeri Jansen, creative director van Roorda Reclamebureau: 'Of je nu asjeweine gaat, kassie zes bent of ’n houten jas krijgt, het komt allemaal op hetzelfde neer: je geeft geen sjoege meer. Je bent overleden. De pijp uit. In Amsterdam zijn er honderden uitspraken over de dood. In haar bijna 87-jarige bestaan, heeft PC Uitvaart ze allemaal wel eens gehoord. Met deze campagne vieren we de rijke taal en de Amsterdamse manier om de dood te relativeren. Een lach en een traan helpen bij de rouwverwerking. En hoe je de dood noemt, PC Uitvaart verzorgt er een uitvaart op maat bij. Oftewel: alles voor een goed afscheid.'
Saskia Dingemans, marketingmanager van PC Uitvaart: 'Het Amsterdams is een kleurrijke taal die heel beeldend en direct de situatie weergeeft. Als echte Amsterdamse uitvaartorganisatie zijn we daar trots op en hebben we een campagne opgezet om juist die uitspraken te benadrukken.'
Op PC.nl wordt de achtergrond van diverse typische Amsterdamse uitspraken uitgelegd. PC Uitvaart is verknocht aan Amsterdam en heeft menig bewoner geholpen met het verzorgen van een uitvaart. In 1931 werd het bedrijf opgericht door stadsbewoners die het zat waren om krom te liggen om de uitvaart van hun overleden dierbare te betalen, maar wel een mooi afscheid wensten. Nu, jaren later, is PC Uitvaart nog altijd de uitvaartorganisatie voor Amsterdammers. Met uitvaartcentra in Amsterdam Noord, Watergraafsmeer, Begraafplaats Vredenhof in Westerpark en het ruim 40 hectare tellende Herdenkingspark Westgaarde in Osdorp kan zij een uitvaart naar wens verzorgen voor élke Amsterdammer.
Credits
Klant: PC Uitvaart | Bureau: Roorda Reclamebureau | Strategie: Paul Sijtsma | Concept: Michiel Keser, Co Prins en Joeri Jansen | Art: Joeri Jansen en Stefan Apswoude | Copy: Co Prins en Willem Droog | Design: Dino Kho | Account: Michelle Vos en Floor Busch | Regie: Joeri Jansen | Camera en edit: Gilliano Nijman | Geluid: Bonnie van den Heuvel | Sounddesign: SoundCircus | Media bureau: Zuiver Media | Verantwoordelijk bij klant: Saskia Dingemans, Liselotte van ’t Veer en Jeanine Helthuis
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing