Today is Canday op safari met Beekse Bergen

Today is Canday op safari met Beekse Bergen
  • Bureaus
  • 23 jan 2018 @ 11:58
  • 4073 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • StrategieCommercialsBrandingCampagnes

Beekse Bergen is bezig met een nieuw project: de bouw van een Safari Resort met 200 luxe accomodaties, waarin men letterlijk tussen de dieren kan overnachten. In het kielzog hiervan is er een nieuwe merkstrategie ontwikkeld samen met Today is Canday.

Beekse Bergen, onderdeel van Libéma, bestaat uit een safaripark, vakantiepark en speelland. Het safaripark is qua oppervlakte het grootste dierenpark van de Benelux. Er zijn meer dan 150 diersoorten te bewonderen. In april 2018 opent een nieuwe blikvanger: het Safari Resort.

Bij deze uitbreiding hoort een nieuwe positionering. Die is ingestoken vanuit 'de rotsvaste overtuiging dat de natuur ieders leven verrijkt'. De nieuwe campagne zet daarom de beleving van de verschillende doelgroepen centraal. De nieuwe claim 'Ontdek onze natuur' is de communicatieve drager van deze beleving. 

Slapen tussen de dieren

Aan de rand van het safaripark wordt een uniek Safari Resort gebouwd, waar men letterlijk tussen de dieren kan overnachten. In een gebied van 42 hectare wordt het resort in twee fases bijzonder ruim opgezet. 

Om het Safari Resort onder de aandacht te brengen heeft Today is Canday gekozen voor een gefaseerde aanpak. Eind december staat met de feestdagen het gezin centraal. Hier worden de eerste overwegingen gedeeld voor de familie uitjes in het voorjaar. In deze fase is er gekozen voor een krachtige teaser-campagne. Met een radiocommercial is er massamediaal bereik opgebouwd. Met een online campagne, waarin pre-rolls, banners en retarget banners centraal staan, is er gekozen voor een gerichte aanpak om de doelgroep te bereiken.

In januari worden de overwegingen omgezet in concrete boekingen. Hier is groots uitgepakt om de doelgroep in het hart te raken. Met een op het familiegevoel inspelende commercial laat Beekse Bergen op televisie zien hoe bijzonder het is om te overnachten tussen de wilde dieren. De tv-commercial wordt ondersteund met een radio en online campagne. 

Uitdagingen bij productie commercial

Midden in hartje winter een commercial produceren, die het gevoel van voorjaar en beleving van het Safari Resort weet over te brengen, is een grote uitdaging. Today is Canday is trots op de intensieve samenwerking met Lukkien, het productiehuis die deze productie voor haar rekening heeft genomen. In overleg met Beekse Bergen is besloten om de productie in de studio te draaien. Een grote uitdaging waar creativiteit, nieuwe technieken en vakmanschap samenkomen, aldus beide bedrijven.

Rosella Passier, manager Marketing & Communicatie van Libéma: 'Beekse Bergen is het grootste wildlife park van Nederland. Je kan er bijzondere dieren ontdekken, spelen, overnachten en feesten en evenementen organiseren. Allemaal op één prachtige locatie, midden in onze natuur. Het was tijd om al die merken aan elkaar te verbinden, er echt een geheel van te maken. En Today is Canday is de juiste partner om dit communicatief naar buiten de brengen’.

Hennie Bouwe, operationeel directeur van Today is Canday: ‘Technologie is een springplank voor nieuwe ideeën. Met deze overtuiging zijn we de uitdaging aangegaan om deze productie in de studio te draaien. Voorwaarden was dat het niet van echt te onderscheiden mocht zijn. We zijn dan ook erg trots dat de samenwerking tussen concept & creatie (Today is Canday) en productie (Lukkien) tot dit resultaat heeft geleid. En petje af voor Beekse Bergen dat ze het lef en het vertrouwen hebben om dit samen met ons te doen.' 

Jos Leene, creative director van Lukkien: 'Deze spot is voor mij hét schoolvoorbeeld van de 'onmogelijke vraag' die we op durven pakken omdat we geloven in het talent van ons team en de regisseur, het vertrouwen krijgen van een open-minded welwillend bureau en een klant die gelooft in de samenwerking met ons allemaal. Mooie dingen gebeuren op die scheidslijnen.'

Credits

Bureau: Today is Canday

Creatieve Directie: John Lommers

Client Services Director: Natascha van den Ende

RTV Producer: Hennie Bouwe

Concept & Art: Bernd van den Thillart

Concept & Copy: Rodger Werkhoven

Design: Jasper Gilsing

Project Management: Lieneke Schoenmakers

Klant: Libéma Fun Factory B.V.

Manager Marketing & Communicatie: Rosella Passier

Strategie: Marlies van Steenoven

Productie TVC: Lukkien

Executive Producer: Bouke Lukkien

Regie: Jorrit Stollman

D.O.P.: Coen Stroeve

Producer: Mattijs van Moorsel (Lukkien)

Creative Director: Jos Leene (Lukkien)

Production Design: Renée Marquenie (Lukkien)

Editing & Compositing: Raymond Viveen (Lukkien)

Grading: Bram Baas (Lukkien)

Muziek composite & productie: Taco Brugman (Lukkien)

Media: Zuiver Media




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken