Briljante WK-stunt: Jupiler verandert merknaam in Belgium
- Bureaus
- 21 feb 2018 @ 09:32
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- WK VoetbalActivatieVoetbalMerkenCampagnes
- 21 feb 2018 @ 09:32
- Redactie MarketingTribune
Jupiler verdwijnt uit de schappen. Dat was de boodschap die de afgelopen dagen heel België in zijn greep hield. Het populairste biermerk van België haalde alle kenmerkende verwijzingen naar het merk van de brouwerij in Jupille en weigerde vervolgens alle commentaar. Het bleek een WK-stunt: het merk heet tijdelijk Belgium.
Tijdens een door AB InBev speciaal belegde persconferentie werd dinsdag duidelijk dat dit de aftrap is voor de grootste WK campagne ooit, ontwikkeld door The Communication Company (TCC) uit Breda. Nooit eerder ging een biermerk zo ver in haar steun aan een nationaal voetbalteam. De brouwer laat haar eigen merknaam verdwijnen en brengt tijdelijk 'Belgium' op de markt.
Het recept is identiek, enkel de naam verandert in aanloop naar de matchen van de Rode Duivels. Belgium-bier lanceert ook een bijhorende TV-campagne, supportersmateriaal en –acties voor de horeca en unieke gadgets en promo’s voor de retail met daarop de hashtag #WeAreBelgium.
Supporters-rollercoaster
'De huidige generatie Rode Duivels is meer dan ooit in staat om ons als Belgen trots te maken en wij leven 100% mee. We verenigen ons allemaal onder één vlag en brouwen vanaf februari Belgium bier. Met Belgium en bijhorende hashtag #WeAreBelgium creëren we een vijf maanden lange supporters-rollercoaster van wow’s en wauw’s', zegt Dimitri van Loock, marketingmanager van Jupiler BeNeLux.
Cees Faes, ceo van TCC: 'We zijn natuurlijk super trots om als Nederlands bureau de grootste Jupiler campagne rondom de Rode Duivels en het WK te maken. Een campagne waarin iedereen afstand doet van zijn of haar identiteit om samen voor één natie en één team te staan. En aangezien Nederland niet meedoet op het WK kunnen wij nu ook met ons hele hart zeggen We Are Belgium!'
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Zwitserleven en Selmore lanceren een nieuw Zwitserleven-gevoel
- De marketingtransfers van week 10, 2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Voorjaarscampagne Hornbach zet lentegevoel centraal
- Gouden Loeki naar Hema en Hotel LAmour
- Praxis: ‘Van Grijs naar Groen’ is beter voor de kinderen
Laatste Nieuws
- [branded content] Mediahuis x Bever... 19-03-2024
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
- Knorr zet groenten bovenaan in-game... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing