Campagne 'Ruim op voor KiKa' moet Nederland mobiliseren

Campagne 'Ruim op voor KiKa' moet Nederland mobiliseren
  • Bureaus
  • 27 feb 2018 @ 08:05
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentActivatieFondsenwervingCampagnes

Vandaag start de grote fondsenwervende campagne voor de Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa): 'Ruim op voor KiKa.' De campagne is samen met Frits Hirschstein van KiKa bedacht door Goud Uberconnected.

Veel bureaus werkten – veelal om niet – mee aan de campagne, waaronder MacGyver, MacLoud Amsterdam, Postoffice Amsterdam, Edo Kars Photography, House of Retouch, Tone of Voice, David Lucieer, Dutch Casting, Das Banner en JCDecaux, maar ook Hilda van Oosterom, OpslagXL Sloterdijk en Susan & Bert Lammers.

De campagne van KiKa moet heel Nederland mobiliseren om zolders, kelders, garages en schuren op te ruimen en de nog goed bruikbare spullen aan te bieden op Marktplaats. Op de speciale website Marktplaats.nl/kika kunnen mensen zien welke producten voor KiKa te koop zijn. Het geld, dat aan deze producten wordt besteed, gaat direct naar een speciale KiKa-rekening.

Máxima Centrum uitgebreid

Met de opbrengst van de campagne wordt de vierde verdieping van het medio mei te openen Prinses Máxima Centrum ingericht. Hierdoor kunnen maar liefst honderd extra onderzoekers hun werkzaamheden in Utrecht verrichten. Met de opbrengst van de fondsenwervende Draag je steentje bij-campagne uit 2013 werd het fundament gelegd voor de realisatie van dit kinderoncologisch centrum. Met deze campagne – ook van de hand van Goud Uberconnected – werd 8,5 miljoen euro opgehaald.

De Ruim op voor KiKa-campagne wordt vanavond in RTL Late Night besproken door Humberto Tan en Frits Hirschstein, directeur van KiKa en door prof. dr. Hans Clevers. Morgen, 28 februari, volgt op RTL4 een speciale uitzending van Peter van der Vorst: Van der Vorst zoekt spullen. In dit programma gaat Peter van der Vorst op bezoek bij BN’ers – waaronder minister-president Rutte – om spullen te zoeken. Tevens bezoekt hij gezinnen, die te maken hebben met kinderkanker. De campagne loopt door tot eind maart en wordt ondersteund door tv, radio, outdoor, print, online en social media.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken