Cordaid terug op tv met ander geluid

Cordaid terug op tv met ander geluid
  • Bureaus
  • 2 feb 2018 @ 12:10
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • StorytellingMaatschappijCommercialsCampagnes

Hulporganisatie Cordaid en creatief strategisch adviesbureau Made in May hebben de krachten gebundeld voor een merkcampagne die de Nederlandse samenleving aanspoort om mensen in nood te helpen. Het betekent de terugkeer op tv na lange tijd, met een commercial 'waarmee we ons onderscheiden van de traditionele ontwikkelingshulp'.

'We benne op de wereld om mekaar te hellepen niewaar?' Deze gezongen leus uit het populaire tv-programma ‘t Schaep met de vijf pooten, heeft als inspiratie gediend voor een campagne waarin wordt opgeroepen om eens wat vaker naar elkaar om te kijken.

Cordaid zet zich via noodhulp, gezondheidszorg en onderwijs in voor de groep van 1,2 miljard mensen in de wereld die in armoede leven of door oorlog en rampen geen toekomstperspectief hebben. Door verschillende vormen van hulp te combineren, zoeken de hulpverleners van Cordaid naar praktische en structurele oplossingen voor grote problemen.

'Op de wereld om elkaar te helpen'

De van oorsprong katholieke organisatie werkt al meer dan honderd jaar in de meest fragiele gebieden ter wereld. Maar ook in Nederland komt Cordaid op voor mensen die moeite hebben het hoofd boven water te houden.

Dat zie je duidelijk terug in de tv-spot die vanaf van 1 februari het hele jaar te zien zal zijn op de publieke zenders en regionale omroepen. Cordaid en Made in May leggen in de commercial een verband tussen Nederland en een ontwikkelingsland, met beelden van mensen die elkaar helpen in hun directe omgeving.

Behalve de merkbekendheid vergroten, heeft de commercial als doel het Nederlandse publiek te wijzen op een belangrijke waarde: klaarstaan voor je medemens, waar dan ook ter wereld.

Credits

Klant: Cordaid

Verantwoordelijk bij klant: Simone van Hamond, Alexandra van Nieuwenhuijzen, Matthias van Halem

Bureau: Made in May

Creatie: Harry Puts 

Account: Katja van der Vet

Productiemaatschappij: Zboray 

Regisseur: Michiel Mulder 

Producer: Koen Plate 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken