Cordaid terug op tv met ander geluid
- Bureaus
- 2 feb 2018 @ 12:10
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - StorytellingMaatschappijCommercialsCampagnes
- 2 feb 2018 @ 12:10
- Redactie Bureaus
Hulporganisatie Cordaid en creatief strategisch adviesbureau Made in May hebben de krachten gebundeld voor een merkcampagne die de Nederlandse samenleving aanspoort om mensen in nood te helpen. Het betekent de terugkeer op tv na lange tijd, met een commercial 'waarmee we ons onderscheiden van de traditionele ontwikkelingshulp'.
'We benne op de wereld om mekaar te hellepen niewaar?' Deze gezongen leus uit het populaire tv-programma ‘t Schaep met de vijf pooten, heeft als inspiratie gediend voor een campagne waarin wordt opgeroepen om eens wat vaker naar elkaar om te kijken.
Cordaid zet zich via noodhulp, gezondheidszorg en onderwijs in voor de groep van 1,2 miljard mensen in de wereld die in armoede leven of door oorlog en rampen geen toekomstperspectief hebben. Door verschillende vormen van hulp te combineren, zoeken de hulpverleners van Cordaid naar praktische en structurele oplossingen voor grote problemen.
'Op de wereld om elkaar te helpen'
De van oorsprong katholieke organisatie werkt al meer dan honderd jaar in de meest fragiele gebieden ter wereld. Maar ook in Nederland komt Cordaid op voor mensen die moeite hebben het hoofd boven water te houden.
Dat zie je duidelijk terug in de tv-spot die vanaf van 1 februari het hele jaar te zien zal zijn op de publieke zenders en regionale omroepen. Cordaid en Made in May leggen in de commercial een verband tussen Nederland en een ontwikkelingsland, met beelden van mensen die elkaar helpen in hun directe omgeving.
Behalve de merkbekendheid vergroten, heeft de commercial als doel het Nederlandse publiek te wijzen op een belangrijke waarde: klaarstaan voor je medemens, waar dan ook ter wereld.
Credits
Klant: Cordaid
Verantwoordelijk bij klant: Simone van Hamond, Alexandra van Nieuwenhuijzen, Matthias van Halem
Bureau: Made in May
Creatie: Harry Puts
Account: Katja van der Vet
Productiemaatschappij: Zboray
Regisseur: Michiel Mulder
Producer: Koen Plate
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing