Rik toe Water creative director van GroupM's Motion Content Group
- Bureaus
- 22 feb 2018 @ 12:23
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- MediabureauCreatiePersonaliaContent
- 22 feb 2018 @ 12:23
- Redactie MarketingTribune
GroupM heeft Rik toe Water gepromoveerd tot creative director van Motion Content Group. Hiermee haalt het mediaconcern creatieve expertise in huis om verder te bouwen aan de innovatieve formats van Motion Content Group.
Toe Water heeft een achtergrond bij Endemol, Fox en was voorheen ook werkzaam als creative director bij MEC Wavemaker (GroupM).
Activiteiten die onder Motion Content Group vallen zijn co-creatie, co-development, co-productie, financiering, distributie en consultancy rondom content samenwerking. Enkele recente formats zijn 'Naar bed met Irene' (co-productie met Talpa en SBS6), ‘Designdroom’ (co-productie met zelfde partners voor Ikea) en ‘De Haven van Rotterdam’ (co-productie met Zodiak voor Discovery Channel), waarvan inmiddels wereldwijd de eerste twee seizoenen van de uitzendrechten zijn verkocht.
'Onze competenties en wereldwijde netwerk stellen ons in staat om ideeën tot leven te brengen met internationaal appeal', zegt Rik Toe Water. 'Er is een sprake van een alsmaar groeiende behoefte bij klanten om echte impact te creëren. Via Motion Content Group zijn we in staat de consument op een creatieve wijze te activeren voor onze partners.'
Arjan Krook, managing director van Motion Content Group: 'Met de komst van Rik hebben wij iemand in huis gehaald die ervaring heeft op het gebied van zowel format ontwikkeling als digitale doorvertalingen. Ik ben er dan ook van overtuigd dat hij in het speelveld van content marketing het verschil zal maken in het creëren van onderscheidende oplossingen.'
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 10, 2024
- Zwitserleven en Selmore lanceren een nieuw Zwitserleven-gevoel
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Voorjaarscampagne Hornbach zet lentegevoel centraal
- Gouden Loeki naar Hema en Hotel LAmour
- Praxis: ‘Van Grijs naar Groen’ is beter voor de kinderen
Laatste Nieuws
- Natwerk belooft totale creatieve... 19-03-2024
- [branded content] Mediahuis x Bever... 19-03-2024
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing