ING en JWT onderzoeken waarde van vriendschap
- Bureaus
- 23 feb 2018 @ 11:47
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MerkenStorytellingCampagnes
- 23 feb 2018 @ 11:47
- Redactie Bureaus
Love Beats Money is een sociaal experiment waarbij ING en J. Walter Thompson Amsterdam onderzoeken of mensen hun vriendschap of familieband belangrijker vinden dan geld. Dat levert bijzondere en emotionele momenten op.
Steeds zijn er twee mensen in beeld die vroeger een hechte band hadden, vrienden waren of familie zijn, maar die vanwege een geschil om geld geen contact meer met elkaar hebben. Deze twee mensen zijn los van elkaar geïnterviewd over de situatie, hun onderlinge relatie en het geld. Nadat ze beide elkaars interview bekeken hebben, krijgen ze de keuze: Is je vriendschap/familie belangrijker dan geld, kies dan voor het hart of is geld belangrijker kies dan voor het €-teken.
Johan van der Zanden, Head of Communications & Brand Experience ING Nederland en België: 'Geld is meer dan alleen een betaalmiddel. Geld kan je helpen om je doelen te verwezenlijken, maar het kan ook de onderlinge verhoudingen uit balans brengen. Met Love Beats Money hebben wij mensen opnieuw met elkaar in contact gebracht en getracht ze nieuwe inzichten te geven en drempels weg te nemen. De koppels zijn herenigd en gelukkig zijn ze daar allemaal blij mee. Liefde is uiteraard belangrijker dan geld. Wij willen mensen met deze film graag inspireren en raken.'
Bas Korsten, creative partner van J. Walter Thompson Amsterdam: 'Op het moment dat er een geldconflict tussen mensen in staat, valt alles stil. En aangezien ING het merk is van vooruitgang, past dit naadloos binnen alles wat we voor ING aan het doen zijn. We zijn heel blij dat de liefde ook in dit experiment alles overwint, hoe belangrijk geld we soms met z’n allen ook vinden. En dat is best een bijzondere, relativerende boodschap van een bank.'
De video 'Love Beats Money' is vanaf vandaag te zien via de social media-kanalen (YouTube, Facebook, Twitter en Instagram) van ING.
Credits
Klant: ING Nederland
Verantwoordelijk bij klant: Iris Fokkema, Thijs Jaski, Mirjam Smit, Marc Smulders
Bureau: J. Walter Thompson Amsterdam
Creatie: Amiran Yaghout, Bas Korsten
Business director: Alewijn Dekker
Producer: Dorine de Wilde
Productiemaatschappij: Holy Fools
Regisseur: Susanne Opstal
Producer: Frank de Kok, Wikke van den Burg, Defne Anit
Editor: Tim Wijbenga
Muziek: Eren Önsoy
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 10, 2024
- Zwitserleven en Selmore lanceren een nieuw Zwitserleven-gevoel
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Voorjaarscampagne Hornbach zet lentegevoel centraal
- Gouden Loeki naar Hema en Hotel LAmour
- Praxis: ‘Van Grijs naar Groen’ is beter voor de kinderen
Laatste Nieuws
- Natwerk belooft totale creatieve... 19-03-2024
- [branded content] Mediahuis x Bever... 19-03-2024
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing