Thecla Schaeffer: 'Outdoor reclame maakt omgeving mooier'

Thecla Schaeffer: 'Outdoor reclame maakt omgeving mooier'
  • Bureaus
  • 28 feb 2018 @ 10:02
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ReclameCreatie

De Fresh Air Challenge is van start gegaan. Doel: het stimuleren van creativiteit in out of home communicatie. Organisator Thecla Schaeffer licht toe waarom dit belangrijk is.

Waarom is deze challenge nodig? 'Omdat outdoor reclame onderdeel is van onze dagelijkse omgeving', aldus Schaeffer. 'Outdoor uitingen zijn niet alleen creatiever, ze maken de omgeving ook een beetje leuker en mooier.' Volgens Schaeffer is out of home een van de belangrijkste en meest effectieve media om mensen te bereiken. 'Het is ook goed voor marketeers om op de hoogte te zijn van de nieuwe mogelijkheden en dat het veel meer kan zijn dan het geijkte rondje abri's.'

Schaeffer is onder de indruk van de presentaties tijdens de kick-off, eerder deze maand bij G-Star (waar zij werkzaam is als chief marketing officer). 'Ik zag ontwikkelingen die ik nog niet kende, zoals het digitale 'billboard' dat je pas ziet als je je hoofd ervoor heen en weer beweegt.' Ze schat de toekomst van out of home tot slot gunstig in. 'Mooi als adverteerders out of home ook zien als iets waarmee ze een bijdrage kunnen leveren aan de buitenwereld. Zo kan een gesponsord skatepark ook worden gezien als out of home.'

 

De deadline voor inzendingen is 12 maart a.s. Een professionele jury onder leiding van Caroline Pay (joint chief creative officer, Grey London) zal de concepten beoordelen. Alle deelnemers worden uitgenodigd voor een expo van alle inzendingen en prijsuitreiking op donderdag 15 maart.

 

 
Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken