Wederom Nederlandse handelsmissie Cannes Lions
- Bureaus
- 20 feb 2018 @ 15:39
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Reclame
- 20 feb 2018 @ 15:39
- Sjaak Hoogkamer
De officiële kick off van de vierde editie van de Nederlandse creatieve handelsmissie tijdens het Cannes Lions Festival is een feit. In een centrale club aan het strand vinden bijeenkomsten, activiteiten, events en feesten plaats.
Het initiatief, waarmee zowel de Nederlandse als de internationale industrie bediend wordt, is ook dit jaar een bundeling van de krachten van 5 organisaties: ADCN, Dutch Digital Agencies & Dutch Digital Design, IAA Nederland, Orange Lions en de VEA. Een brede alliantie van ambassadeurs op het gebied van Nederlandse creativiteit vertegenwoordigt de Embassy of Dutch Creativity: van reclame, digital en design tot aan audio en film. Op de locatie, Long Beach, haken ook bestaande events aan op het programma.
Naast de events die daar door partners georganiseerd worden, is er dagelijks een eigen programmering op maandag tot en met donderdag van 14.30 - 17.30 uur. Het overkoepelende thema voor de programmering haakt in op de door Cannes Lions nieuw ingevoerde Lion: sustainability. Vorig jaar is in samenwerking met UN Global 2030 al een korte sessie hieraan gewijd. De sprekers zullen deels internationaal en deels nationaal zijn en laten zien wat het effect van creativiteit op sustainability is en kan zijn.
Nederlands talent
De missie is om Nederlandse partijen te verbinden aan internationale partners, talenten en media - maar ook aan elkaar. Dit gebeurt door Nederlandse creativiteit te vieren met een internationaal publiek, waar Nederland en de stad Amsterdam beiden gepromoot worden als de plek voor talent, partners en creatieve business. Kyra Roest (IAA): ‘De afgelopen edities hebben we het aantal ambassadeurs en partners weten uit te breiden. Met het aantrekken van internationale pers die de hele week op onze locatie aanwezig was, hebben we ook veel internationale juryleden, sprekers en merken te gast gehad. Onze eigen programmering zat ijzersterk in elkaar waardoor Nederlands talent en creativiteit goed op de kaart gezet is. De oproep van de directeur van de UN was voor ons ook echt een reden om op het succes van afgelopen jaren voort te borduren.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
- Knorr zet groenten bovenaan in-game... 15-03-2024
- ING-campagne rond en in Schiphol... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing