Nieuwe commercial Grolsch: Fitzroy brouwt campagne 'Proef karakter'

Nieuwe commercial Grolsch: Fitzroy brouwt campagne 'Proef karakter'
  • Bureaus
  • 13 mrt 2018 @ 12:12
  • 16501 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MerkenCommercialsCampagnes

Grolsch komt donderdag met een nieuwe tv-commercial. De campagne wordt opgehangen aan de nieuwe pay-off 'Proef karakter'. Reclamebureau Fitzroy huurde reclame-icoon Johan Kramer in voor de regie.

Met korte, snelle scenes laat de bierbrouwer het karakter van het merk zien. Dit gebeurt aan de hand van de beugel in herkenbare en uitgesproken Grolsch-momenten. Haar liefde voor muziek, film, festivals en kunst steekt de bierbrouwer daarbij niet onder stoelen of banken. Deze commercial is de aftrap van de nieuwe Grolsch-campagne ‘Proef karakter’. In deze campagne staat het eigenzinnige karakter van het merk en Grolsch pilsner centraal. 

De beugelfles met Grolsch Premium Pilsner speelt de hoofdrol in de campagne. Door de jaren heen is de beugelfles uitgegroeid tot het icoon van Grolsch, zowel nationaal als internationaal. Vanwege de ultieme bierbeleving heeft Grolsch altijd vastgehouden aan deze beugelfles met het herkenbare plop-geluid. In de tv-commercial laat de brouwer de eigenzinnige Grolsch wereld zien aan de hand van muziek-, film-, festival- en kunstmomenten. Schrijver James Worthy fungeert als voice-over en gastheer. De muziek is speciaal voor Grolsch geschreven, geproduceerd en live ingespeeld door Maurizio Pinna, onder meer organist bij The Deaf.

Eigenzinnig en onmiskenbaar Grolsch

Ard Bossema, marketingdirecteur bij Grolsch: 'Grolsch wordt gezien als anders, eigenzinnig. Wij noemen dat karakter. Karakter is je niet laten leiden door anderen, maar het zelfvertrouwen en de overtuiging hebben om je eigen pad te kiezen. Zo hebben we onze campagnes altijd ingestoken. Of het nu gaat om ‘Vakmanschap is Meesterschap’, ‘Op een dag..’ of ‘Komt tijd, komt Grolsch’. Het was altijd herkenbaar, uniek en duidelijk Grolsch. Dat is wat we onszelf ook nu hebben opgelegd: een campagne creëren die onmiskenbaar Grolsch is en waar we met z’n allen trots op kunnen zijn.'

Marnix Tiggeloven, Partner Fitzroy: “We portretteren Grolsch door de unieke beugel op een voetstuk te plaatsen en het eigenzinnige karakter van Grolsch Premium Pilsner te benadrukken. We zoomen in op herkenbare Grolsch momenten zoals film, muziek, festivals en kunst. Zo willen we bestaande associaties met het merk opnieuw activeren.'

Johan Kramer, Halal: 'De film neemt je mee in de bijzondere, eigenzinnige wereld van Grolsch. Om te zorgen voor verschillende sferen en stemmingen hebben we gefilmd met zowel een oude 35mm filmcamera, als met de nieuwste digitale camera’s. James vertelt het verhaal, terwijl het beeld constant probeert te verrassen. Er is maar één biermerk dat zo’n uitgesproken film kan maken en dat is Grolsch.'

Zichtbaarheid merkcampagne

De pay-off van de nieuwe campagne - ‘Grolsch. Proef karakter’ - vormt de basis voor de activiteiten van het biermerk in het komende jaar. Vanaf 14 maart draait de commercial op televisie. Vervolgens is deze ook online en in bioscopen te zien. De campagne wordt ondersteund via outdoor billboarding, de vernieuwde website grolsch.nl en in social media. Ook krijgt het een duidelijke doorvertaling op de winkelvloer en binnen het horecakanaal. 

Credits 

Bureau:                        Fitzroy
Regie:                          Johan Kramer
Productie:                    Halal
Muziek:                        Maurizio Pinna
Verteller/ voice over:    James Worthy


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken